Senaste nytt

Qatar Airways Business Class till Doha

Qatar Airways marknadsför sig som ett femstjärnigt flygbolag med hög servicenivå och nya flygplan.Vi har testat Qatar Airways Business Class kabin ombord en Airbus 340-600 på stjärnrutten från London till Doha. Flygtiden var 6,5 timmar. Flight: QR2 Bolag: Qatar Airways Sträcka: London Heathrow-Doha Säte: 11A Text och bilder: Martin Björnström Jag går ombord och noterar…
 

henrik l

Medlem
Tack för ett intressant reportage. Synd att stolen inte går att fälla till 180 grader. Har en känsla av att det blir som på t ex Finnair, att man nu och då måste "kravla sig upp från fotändan på sängen".
 

rvarttinen

Medlem
Tack för ett intressant reportage! Extra intressant i och med att vi har en resa via Doha på lut... inget fastlagt, men flighten från ARN lär ska se i en A330. Torde vara rätt likt..?.
 

Glenn E

Medlem
<blockquote><strong>henrik l;50202 wrote:</strong> Tack för ett intressant reportage. Synd att stolen inte går att fälla till 180 grader. Har en känsla av att det blir som på t ex Finnair, att man nu och då måste "kravla sig upp från fotändan på sängen".</blockquote>
Det är därför man ska välja deras B777 som man kan fälla till 180 grader.<br />
Fast sist tyckte jag att nackstödet satt för långt ner på detta säte.
 
Jag har rest med Qatar Business, Arlanda - Doha - Bangkok - Saigon.<br />
Servicen var mycket bra men jag tyckte inte om avbrottet i Doha <br />
för att åka buss mitt i natten.
 

rvarttinen

Medlem
<blockquote><strong>149@telia.com;50227 wrote:</strong> Jag har rest med Qatar Business, Arlanda - Doha - Bangkok - Saigon.<br />
Servicen var mycket bra men jag tyckte inte om avbrottet i Doha <br />
för att åka buss mitt i natten.</blockquote>
<br />
Tack för bra info ... tycks vara en nackdel att byta i Doha. <br />
<br />
Någon som varit in till stan'? Värt en 'lay over'? <br />
... ser att det finns ett 'W' i Doha!
 

pep

Medlem
Taenk at Martin aldrig har proevet disse selskaber fra mellemoesten? Det bliver jo fremtiden, da de sidder paa olien. Deres produkter og priser ligner til tider neasten dumping sml. andre selskaber. Qatar er nok den bedste monkey-class oplevelse jeg har haft en tand bedre end SQ, Gulf Air og Emirates. Businessclass har jeg floejet 4 gange med QR - ganske udmaerket hvis flyene er store! Doha er et helvede med busser, der koerer i halve timer. Men lounge-terminalen og loungene er fine. 3 gange har jeg oplevet at Wifi i lufthavnen ikke virker.
 
<blockquote><strong>rvarttinen;50250 wrote:</strong> Tack för bra info ... tycks vara en nackdel att byta i Doha. <br />
<br />
Någon som varit in till stan'? Värt en 'lay over'? <br />
... ser att det finns ett 'W' i Doha!</blockquote>
<br />
Varit i doha många gånger..(bodde i bahrain ett par år).<br />
Doha är väl inte världens roligaste stad kanske. Men är som vilken mellanösten stad som helst med massor att titta på och förundras över.<br />
<br />
W i doha är ett Hotel residences... så inte riktigt vad man är van vid med W hotel. Men som alltid väldigt coola rum.
 

Magino

Medlem
Trevlig TR och maten såg riktigt bra ut. Ser fram emot rapporten om loungen i London, den såg ju inte allt för dum ut på pressbilderna.
 
Toppen