Senaste nytt

BusinessClass.se testar Lufthansas nya business class

Jacob

Medlem
Den 8 mars lanserade Lufthansa sin nya business class stol på långflygningar som kommer finnas på de nya Boeing 747-800 flygplanen och som under flera år utvecklats i kulisserna. BusinessClass.se fick en exklusiv möjlighet att testa stolen i samband med lanseringen på ITB i Berlin med personlig demonstration av Lufthansas produktchef. Text och bilder: Jacob…
 

A380*G

Medlem
Bra reportage, tack! Viker dock inte från min åsikt att stolarna ger mer nackdelar än fördelar.
 

Magino

Medlem
100 flygplan kommer få den nya business kabinen och uppdateringen kommer pågå i ungefär fyra år.
 

JonW

Medlem
Gråblått och bajsbrunt... känns ju inte direkt trivsamt.<br />
Men man får väl inte mycket för 3 miljarder Euro numera... ;-)
 

Concorde

Founding Member
Tack för det mina kollegor. Hoppas ni har det bra i Berlin. Min första tanke är, hur tänkte dom?! Privacy = noll. Mina knän kommer slå en främlings i nedfällt läge. Ingen divider heller. Förbryllad. Att man äntligen gått fullt flat var ju ett måste.
 

MarcusC

Medlem
Concorde har en del poänger. Men tack för bra reportage och bra bilder. Absolut ett lyft för LHs business class, men spontant känns det inte som det mest kreativa branschen har att erbjuda. Men LH gör väl bra cash ändå som sagt !!
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Concorde;35575 wrote:</strong> Min första tanke är, hur tänkte dom?! Privacy = noll. Mina knän kommer slå en främlings i nedfällt läge. Ingen divider heller. Förbryllad.</blockquote>
Avsaknaden av divider anmärkte jag också på till produktchefen. Nu sänks stolen förvisso ner ännu mer än tidigare vilket gör att man överhuvudtaget inte ser personen bredvid. Men nog hade det relativt enkelt gått att ordna ytterligare avskärmning.<br />
<br />
<blockquote><strong>MarcusC;35581 wrote:</strong> Men LH gör väl bra cash ändå som sagt !!</blockquote>
Mitt i prick och där har du anledningen till att stolen inte lanserats tidigare. Man plockar ju helt enkelt bort ett antal säljbara stolar i varje kabin och därför har man velat hålla på det en liten stund. Detta är inte spekulation utan fakta.<br />
<br />
<blockquote><strong>Concorde;35575 wrote:</strong> Tack för det mina kollegor. Hoppas ni har det bra i Berlin.</blockquote>
Mässan har varit rena rama julafton för en first och business class freak som mig. Ni kan vänta er i alla fall 5-6 liknande reportage på nya fräscha stolar närmsta dagarna. :)
 
Toppen