Senaste nytt

Test av helikopter i reguljärtrafik Helsingfors-Tallinn

Gnopps

Medlem
För affärsresenärens internationella resor är det oftast flyg som gäller. Alternativet helikopter är snarare för dem som åker till mer svåråtkomliga platser som exempelvis oljeplattformar. På en del ställen finns det dock helikoptrar som flyger i linjenät. Linjen Helsingfors-Tallinn är en sådan, andra exempel är Hong Kong-Macau och Malaga-Ceuta. BusinessClass.se tog på väg till Tallinn…
 

JacobGBG

Medlem
Intressant rapportage! €100 för en färd på 18 min gör nog att detta endast är för entusiaster och affärsresande.
 

Gnopps

Medlem
<blockquote><strong>lnixon;39851 wrote:</strong> Man fick inga headsets, alltså?</blockquote>
Nej, öronproppar. Tror det skulle bli lite klumpigt med hörlurar till så många passagerare.
 

MarcusC

Medlem
Spännande reportage, hade gärna testat. Inte fel om man har ont om tid. Hur ofta går helikopter turerna??
 

Randy Marsh

Medlem
Att åka helikopter tycker jag är riktigt obekvämt och långtråkigt, så det ska i så fall vara om man sparar mycket tid eller det inte finns andra alternativ. Har haft mig ett par offshore-turer i Sikorsky S-92, knappast några nöjesturer det.
 
När det var Copterline Oy som trafikerade innan haveriet så flög själv några gånger denna route med en <p style="text-align:left"><span style="color: #333333"><span style="font-family: verdana">Sikorsky S-76C</span></span></p>. Då var helikopter också stripad på Copterlines färger. Tyckte att det var smidigt och snabbt att ta sig från centrala Helsingfors till centrala Tallinn och vice versa. De var ju dock resor på tjänsten. :)<br />
<br />
<a href="http://www.businessnewsestonia.com/2011/04/estonia-air-buying-finnish-carrier-copterline/" rel="nofollow">http://www.businessnewsestonia.com/2011/04/estonia-air-buying-finnish-carrier-copterline/</a>
 
Ni borde testa Helikopter servicen mellan Lungi och Freetown. en härlig tur i en MI-8.... där får man också använda telefonen om man vill/vågar
 

Gnopps

Medlem
Helikoptern går för närvarande upp till 8 gånger om dagen på vardagar mellan 0730 och 1930. På helgen är det paus.
 
Toppen