Senaste nytt

BusinessClass.se Resebyråtest: Plats 9 - AOBTravel

Gnopps

Medlem
AOBtravel (i testet sammanfört med A2Btravel.se) marknadsför sig som "tjänsten för dig som letar flygbiljetter till lägsta pris" men i prisjämförelsen är de näst dyrast och ligger inte bra till i något av delmomenten. Med ett högt pris borde de väl ändå vara bättre på de andra punkterna? Låt oss ta en titt nedan vad…
 

Magino

Medlem
Många gånger när jag sökt på flygresor.se har AOB varit billigast men aldrig vågat boka med dem då det känns som något hemmabygge och vet inte om jag kommer få mina biljetter eller ej. Ibland är de även flera hundralappar billigare och då ringer varningsklockor i mina öron. Någon som har erfarenhet av dem?
 

Bonden

Medlem
Dessutom så funkar inte amex där, att man vill ha en "bra" reseförsäkring när man bokar borde de förstå. Blir spännande att läsa resten av testen :)
 

fly4fun

Medlem
AOB är billiga på vissa destination i Asien. T.ex. har AOB vid flera tillfällen haft kraftigt rabatterade flygbiljetter ARN-BKK som ingen annan kunnat sälja (typ 2000 kr under andra resebyråer).
 

joemume

Medlem
Tyvärr ett riktigt skitbolag.... En av mina uppdragsgivare bokade en biljett till mig via dem och det var inget annat än problem från start till mål. Undvik dem om du är en frekvent resenär, de är riktigt dåliga på att lyssna på sina kunder.
 
Toppen