Senaste nytt

Jämförelse mellan bmi Diamond Club och US Airways Dividend Miles

Dr. Miles

Expert
Båda flygbolagen är kända bland bonusrese-jägare för sina generösa award charts och villkor. Men många här känner kanske inte till vad som är bra och dåligt med respektive program och vad som skiljer dem åt. Jag har därför gjort en jämförelse och listat ut för- och nackdelarna med bmi Diamond Club och US Airways Dividend…
 

Gnopps

Medlem
Jättebra artikel AHO, tack! En nackdel med BMI tycker jag är att de har så dålig intjäning på Lufthansagruppens flygbolag, endast de dyraste ekonomiklasserna ger 100%.
 

tourist

Medlem
<blockquote><strong>Gnopps;6612 wrote:</strong> Jättebra artikel AHO, tack! En nackdel med BMI tycker jag är att de har så dålig intjäning på Lufthansagruppens flygbolag, endast de dyraste ekonomiklasserna ger 100%.</blockquote>
<br />
Men de billigare LH Eco ger i alla fall 50% med BMI DC, med SAS EB ger de bara 25%.<br />
<br />
(Jag fattade att artikeln jämför BMI med US, men många av oss skandinaver/nordbor är ju så insnöade att vi automatiskt jämför allt med SAS!:rolleyes:)
 

henrik l

Medlem
Mycket bra skrivet. Skulle vara intressant och veta efter hur många år milen brinner inne, eller man man kan håla liv i dem som AA-adwantage och BAEC.
 

JacobGBG

Medlem
Lysande guide AHO! Blir mer och mer övertygad om att det är bmi som gäller efter att jag fått ihop de sista SAS-poängen jag behöver för en C/F till fjärran.<br />
<br />
Det pratas däremot en hel del om hur diamond club är på väg in i M&amp;M vilket får mig att tveka.
 

Magino

Medlem
Bra jobbat AHO!<br />
<br />
<blockquote><strong>AHO wrote:</strong> Ibland är det svårt att hitta First/Business class platser på Lufthansa/SWISS flygningar över Atlanten.</blockquote>
Av vad jag har läst på andra forum och bloggar verkar det som "blockningen" av LH i F över Atlanten nu försvunnit då US Airways för några veckor sedan uppdaterat sitt bokningssystem. Så om detta är sant är det verkligen ett steg i rätt riktning för oss som använder oss av US
 

Swisser

Medlem
AHO<br />
<br />
Man bugar och tackar! <br />
<br />
Extremt bra sammanställning. Man får snabbt en uppfattning om för- och nackdelar för resp program.<br />
<br />
Det vore intressant om jämförelsen kunde kompletteras med Eurobonus och Miles&amp;More, så att även de program de flesta av oss är medlemmar i på ett enkelt sätt kunde jämföras med dessa två "bonusjägarvänliga" programmen!
 
Toppen