Senaste nytt

Finnairs nya Business Class mellan Helsingfors och Bangkok

Jacob

Medlem
I början på 2010 introducerade Finnair sin nya business class produkt på långflygningar med en stol som blir helt platt i nedfälld position. Det är en innovativ design som gör att 90% av stolarna har direkt tillgång till mittgången medan en av tre stolar inte har någon passagerare bredvid. BusinessClass.se fick testa den nya produkten…
 

henrik l

Medlem
Besökte loungen för snart ett år sedan och gjorde samma notering som du angående baren. Jag kan väl säga att mina fördomar stärkes om att gratis sprit och finska alkoholvanor inte skall kombineras:D
 

Dr. Miles

Expert
På många restauranger i Japan erbjuder de alkoholdryck-buffé för 150-250 SEK.<br />
Det är ingenting som finns i Norden, som jag har förstått...
 

Magino

Medlem
Verkar som de förändrat middagen. För två år sedan när jag flög just denna sträckan så blev vi serverade först en bricka med tre förrätter på följt av en huvudrätt, ost och efterrätt. Antar att de lyssnat på sina kunder som vill ha en snabbare middags upplevelse och kunna maximera sömnen ombord. Man kan ju tycka att de borde ge folk ett val mellan snabb middag som ni hade, eller en mer utförlig som de hade innan. Men jag antar att det även är ett sätt att spara pengar på. Uppskattar även att Finnair ger fast track till de i business då det verkligen kan vara kaos på Suvarnabhumi
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Magino;9897 wrote:</strong> Man kan ju tycka att de borde ge folk ett val mellan snabb middag som ni hade, eller en mer utförlig som de hade innan.</blockquote>
Precis, det hade varit det ultimata, ett val mellan en snabb middag och en mer utdragen middag. Det var som sagt inget fel på det som serverades ombord, och inte på servicen heller, det var mest att det gick ganska snabbt.<br />
<br />
Martin har tidigare skrivit ett reportage om en flygning Helsingfors-Hong Kong med gamla business class produkter att jämföra med.<br />
<a href="http://www.businessclass.se/artiklar/135-helsingfors-hong-kong-med-finnair-business-class.html" rel="nofollow">http://www.businessclass.se/artiklar/135-helsingfors-hong-kong-med-finnair-business-class.html</a>
 

Magino

Medlem
Ja se där, hade glömt bort Martins reportage. Men ganska exakt samma förrätter som serverades på HEL-BKK när jag åkte.
 

Abbe

Medlem
Bra reportage!Du förklarade en hel del och i min syn så såg det helt okej ut ,2.5 av 5 stjärnor fick den av mig och det beror på att de tar betalt för Drinkarna osv och det gjorde så att värdet sjunk.! Som du påpeka innan " samtidigt känns det konstigt att köpa en business class biljett och ändå tvingas betala för att få en avec till kaffet"
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Abbe;9969 wrote:</strong> 2.5 av 5 stjärnor fick den av mig och det beror på att de tar betalt för Drinkarna osv och det gjorde så att värdet sjunk.</blockquote>
Observera att det endast är i loungen och att det endast gäller andra alkoholhaltiga drycker än vin och öl, ombord kan du beställa vilka drinkar du vill i business class. Egentligen ingen skillnad mot SAS som också bara har öl och vin i sina business lounger.<br />
I övrigt ger jag högt betyg till komforten ombord som var klart över standard för business class, en mycket behaglig upplevelse.
 

JonW

Medlem
Kul att se iom att jag numera oftast flyger denna kabin till Asien.Något som förvånar mig är dock att även du tycker att solositsarna till höger är de mest populära.Själv föredrar jag de på vänstersida iom att man får dubbla sidokonsoler och därmed så mycket mer av både förvarings- och golvyta, och mer suiteliknande känsla.Men även på FT tycks ju de flesta föredra högersidan, har frågat varför men inte fått någon bra förklaring...
 

lkta

Ny medlem
<blockquote><strong>Jacob;9974 wrote:</strong> Observera att det endast är i loungen och att det endast gäller andra alkoholhaltiga drycker än vin och öl, ombord kan du beställa vilka drinkar du vill i business class. Egentligen ingen skillnad mot SAS som också bara har öl och vin i sina business lounger.<br />
I övrigt ger jag högt betyg till komforten ombord som var klart över standard för business class, en mycket behaglig upplevelse.</blockquote>
<br />
SAS har också fria spritdrycker i urval på sina lounger men de serveras efter 13:00 / Frequent Flyer
 
Toppen