Senaste nytt

Vi testar Malev i Business Class

Jacob

Medlem
Malev, eller Magyar Légiközlekedési Vállala, är Ungerns nationella flygbolag med bas på Budapest Ferenc Liszt flygplatsen. Malev flyger till en rad destinationer i Europa och Mellanöstern inklusive Stockholm, Göteborg och Köpenhamn i Skandinavien och är nu medlem i alliansen One World. BusinessClass.se har testat en flygning med Malev i business class och finner en ganska…
 

GOTATH

Medlem
Bra rapport! <br />
<br />
Flög Göteborg-Budapest-Aten med Malev häromveckan (efter att ha blivit ombokad från Klm). Blev uppgraderad till Budapest och blev positivt överraskad. Sätena var väldigt bekväma, fast jag tyckte det var lite snålt med benutrymme på 1C... Maten var väldigt god; var en varm 3-rättersmeny. Lyckades klämma några flaskor mousserande och en GT så jag sov gott på biten till Aten;)
 

rob74

Medlem
Trevlig läsning!<br />
<br />
Hungaria är faktiskt en bra torr mousserande. Under mina Ungernresor har jag ännu inte hittat någon annan som mäter sig mot den i den torra klassen. <br />
<br />
Kikar på möjligheten att åka Malév ARN-BUD/BUD-ARN-GOT (omvägen ger samma pris som att åka direkt BUD-GOT och då kan jag klämma en flygning på SAS i EBG-kvalificeringssyfte också) i oktober i samband med en arbetsresa till UME och då jag har tänkt att fortsätta till GOT efteråt. <br />
En övernattning i Budapest är ju en enkel match. ;)<br />
Priserna är ju riktigt bra och det finns tydligen möjlighet att använda Optiontown för uppgradering till Sky Club Business. Resan är då mest för att statusmatcha EBG till OneWorld. För detta spelar det mig ingen större roll vilken klass jag åker, men om man får möjlighet att prova Business så är ju det alltid trevligt.<br />
<br />
Hittar dock ingen info om hur länge statusmatchingen pågår. Någon som vet?
 
Toppen