Senaste nytt

Det lyxigaste flygindustrin kan erbjuda? En test av Emirates svit i första klass

Jacob

Medlem
Tänk dig att få sitta i ett flygplan, inte bara i en stol utan i en svit med dörrar som går att stänga. Sviten är i guld och marmor, den har ett komplett belysningssystem, en 23-tums TV, en inbyggd minibar, och till och med en telefon som man kan ringa flygvärdinnorna med för att beställa…
 

LN-FHU

Medlem
Det er en drøm å dusje i 37000 ft. Og spesielt når man setter igjen en hel flaske med DP i suiten din :) :)
 

flying

Medlem
Personligen tycker jag att TG´s 77W är minst lika bra. Fast bäst i klassen enligt mig är SQ
 

Jacob

Medlem
Jag har testat både Thai Airways första klass på Boeing 77W och nya Singapore Airlines första klass på Boeing 77W (reportage kommer så småningom...).<br />
Men om jag ska jämföra alla måste jag säga att när det gäller lyx (om det är det man är ute efter) och avancerad stol/antal funktioner är det mycket svårt att klå Emirates första klass svit. De är helt enkelt i en klass för sig.<br />
Sedan kan det förstås finnas andra aspekter på vad man föredrar.
 

Concorde

Founding Member
Bling ska det vara! Emirates ser ut som en förlängning av Dubai :) Verkar som du hade en underbar flight vilket ju är huvudsaken. Personligen föredrar jag mindre bling och gärna en kabin utan guld och marmor i plast.
 

lowhagen

Ny medlem
Intressant artikel, hade själv förmånen att prova Emirates business- och first class på sträckan Bangkok - Hong Kong. First class var verkligen en upplevelse och bara känslan när kabinpersonalen kommer fram och frågar om man vill duscha nu eller ha ett glas champange först. Business var dock en liten besvikelse kändes trång och krävde en del smidighet för att komma in i hytten. Var inne på Emirates hemsida och såg att det fantastiska priset på drygt 20 000 Bath fortfarande ligger kvar för en kombinerad business/first class biljett Bangkok-Hong Kong t/r.
 
Toppen