Senaste nytt

Till New York med Malaysia Airlines i Business Class

Malaysia Airlines rutt från Kuala Lumpur till New York via Stockholm gav oss svenskar en möjlighet att testa Asiatisk service till låga priser på sträckan till Newark. En finess inte många insåg var möjligheten att uppgradera från ekonomiklass till Business Class för endast 3000kr på Arlanda. BusinessClass.se testade rutten innan den lades ner hösten 2009…
 

JacobGBG

Medlem
Trevlig rapport, definitivt en av de kraftigare middagar jag sätt på en bizniz flygning. Synd på de gamla sätena men vad jag förstått från FT så ska dessa komma att bytas ut fram till 2013.<br />
<br />
Att MH går med i OW stärker både alliansen och flygbolaget oerhört, deras eget Enrich miles var tämligen vekt. Att de nu också nyttjar optiontown gör att MH är oerhört intressant för resor i österled. Mig vetterligen så är de i topp 3 på standard av flygbolag som trafikerar Europa-Asien.
 

Senator

Moderator
Hej,<br />
<br />
Jag åkte fram/tillbaka till KUL för 14tkr i business. Helt sjukt pris var det, synd dom är borta. Under den korta tid man använde 747-400 med First, gick det att få en First billjett till SYD för 33tkr. Jag träffade flera på min resa som flög i First till BKK/SIN för mindre än vad alla andra skulle ha i Business. <br />
<br />
På hemresan från KUL blev vi 6t försenade, och jag fick hänga i First loungen som var mycket trevligt. Vidare kom Purser upp från First med flera glas "Dompa" under resan hem, något som uppskattades. Som sagt 747-400 hade business uppe, som vi gillar :)<br />
<br />
En nackdel: Menzies på ARN var superdåliga med väskorna. Tog 75min innan Business och First kom ut.
 

Alf

Medlem
Håller till 100% med författaren om det mesta i artikeln. Jag visade dock inte om att det till så låg kostnad gick att uppgradera på EWR. Jag hade en deal med MH i Sth om ett bra pris på en konfirmerad C klass biljett på återresan. Uppgraderingen till USA köpte jag på ARN och det funkade också alla gånger. Bara att få deras satay med jordnötssås var värt priset. Lite annorlunda servering på ditresan genom att strax efter start servera satay och sedan var det lungt tills man kom in över Canada, då började serveringen av middagen. Egentligen ett bra koncept, man fick en bra tid för sömn och sedan rejält med mat innan man landade i NYC vid 19 tiden.Himla tråkigt att denna flight lades ner.Jag hann aldrig prova den till KUL. Dessutom har jag aldrig heller kunnat använda de poäng jag tjänade in.
 
Toppen