Senaste nytt

Den stora guiden till billigare flygbiljetter

Gnopps

Medlem
Vi vill alla behålla våra pengar till något mera kul och flygbiljetter är ofta en stor utgift som man önskar kunde minskas. Lyckligtvis finns det pengar att spara, allt från några tior till tusenlappar! På BusinessClass.se är vi snälla och delar med oss av tips på hur även du kan spara pengar. Ta en titt…
 

tourist

Medlem
Gnopps, en länk till din fina guide har nu dykt upp backpacking.se: <a href="http://www.backpacking.se/Discussion/ShowPost.asp?PostId=416078" rel="nofollow">Bra artikel med tips för att hitta billigare flygbiljetter - Backpacking.se</a>
 
Riktigt bra skrivet! Ett tips till är också Lufthansa som alltid släpper sina one-way businessofferts på lokala sidor. Bokade tidigare alltid en resan in (på den svenska sidan) och en ut (på den italienska) till Milano, på den italienska sidan. Vad jag förstått måsta alla erbjudande vara tillgängligt för alla inom EU även om det bara presenteras på lokala siter. <br />
<br />
Osäker om detta även fungerar på deras longhaul flighter, där andra reglera kanske gäller?<br />
<br />
Gissar att om du har en bra resesäljare kan denne sköta detta åt dig som en t-o-r
 

JacobGBG

Medlem
Bra sammanfattat. I dagsläge så är allt detta känt för mig sedan tidigare men jag önskar jag haft en sån här välformulerad guide när man började lära sig alla knepen.
 

Malu

Medlem
Det finns möjligen en sak att tillägga, även om den kan vara trivial; under rubriken "Vet du verkligen vilka dagar du ska resa?"<br />
<br />
Tipsa om att använda sökningar där man kan se prismatriser/tabeller över ett par dagar framåt och bakåt i tiden om man har möjlighet att vara flexibel. Vissa siter är bättre på det här och andra sämre. Personligen gillar jag t ex Swiss flik-system där man kan välja avresedag och hemresedag oberoende av varandra och direkt se priser i olika bokningsklasser varje dag. Att det skiljer en hel del i pris är ganska uppenbart...
 
Toppen