Senaste nytt

Hur blir jag uppgraderad på flyget?

Jacob

Medlem
Det här är en fråga som tenderar att engagera många. Jag har läst ett otal mer eller mindre seriösa artiklar om vad som faktiskt krävs för att få denna magiska uppgradering. Alltifrån att charma personalen vid incheckningen, ta på sig snygga kläder, skylla på knäskador, till att fundera på om det är bäst att checka…
 

Gnopps

Medlem
Bra tips! Dock skulle jag inte utesluta kläderna. Ibland går det inte per automatik och min bror till exempel fick en gång veta att han blev bara uppgraderad om han inte hade jeans på sig (vilket ledde till ett snabbt besök i flygplatsbutiken).
 

Dr. Miles

Expert
En United anställda skrev på FlyerTalk hur det går till med Op-Ups i ett tråd i 2006.<br />
Det är intressant att se hur verkligheten är.<br />
<br />
<a href="http://www.flyertalk.com/forum/united-mileage-plus-pre-merger/606224-operational-upgrades-gate-agents-perspective.html" rel="nofollow">Operational upgrades from a gate agent's perspective - FlyerTalk Forums</a>
 

micvic

Ny medlem
Bästa rådet är att vara sen till incheckningen...<br />
Skulle åka business från Heathrow till Boston, kom alldeles för sent pga miss från incheckningen, fick åka first class...<br />
Med BA, en av mina absolut bästa resor!
 

Dr. Miles

Expert
När jag reser ensam och är inte bråttom, erbjuder jag mig ofta till senare flyg i fall flighten som jag skall flyga med är överbokad.<br />
<br />
Check in agenten skriver mig i en volontärlista och jag får bordingkort märkerad med speciellt nummer.<br />
Några gånger fick jag Op-Up vid gaten utan att ha några status. Jag antar att det var tack från flygbolaget att jag ställde mig som volontär.
 

Jacob

Medlem
<blockquote><strong>Black_Hawk;3960 wrote:</strong> Tack för tipsen! Vilka sidor menar du där man kan se beläggning?</blockquote>
Det finns flera, men en av de mest populära är <a href="http://www.expertflyer.com/" rel="nofollow">Expertflyer</a> där man kan få fram ungefär samma information som de på telefonbokningen och resebyrån ser på sin skärm.<br />
<br />
Förhoppningen är att ganska snart kunna publicera en lathund här på BusinessClass.se hur man tolkar dessa uppgifter. Det är inte alls svårt om man bara vet hur man ska läsa av informationen.
 

Magino

Medlem
<blockquote><strong>AHO;3976 wrote:</strong> När jag reser ensam och är inte bråttom, erbjuder jag mig ofta till senare flyg i fall flighten som jag skall flyga med är överbokad.<br />
<br />
Check in agenten skriver mig i en volontärlista och jag får bordingkort märkerad med speciellt nummer.<br />
Några gånger fick jag Op-Up vid gaten utan att ha några status. Jag antar att det var tack från flygbolaget att jag ställde mig som volontär.</blockquote>
<br />
Trevligt. Med tid och tillgång till en lounge behöver detta inte vara allt för jobbigt. Har det någonsin fungerat även fast du har checkat in bagage?
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>Magino;4002 wrote:</strong> Har det någonsin fungerat även fast du har checkat in bagage?</blockquote>
Nej, endast med handbagage.
 
Toppen