Senaste nytt

Kommer jag hem till jul i snökaoset? British Airways Business/First till New York

Concorde

Founding Member
Alla har vi säkert blivit drabbade av vad flygbranschen kallar 'Irr-Ops". Irregular Operations. På ren svenska att det går åt skogen. December förra året (2010) fann jag mig i detta scenario men nu gick det sannerligen åt pipan. Allt som kunde gå snett gick snett. Murphy's law. Tack vare god framförhållning, resvana och status på…
 

agehall

Medlem
Vilken resa. Det där är sånt man helst vill slippa råka ut för. Jag hoppas verkligen att jag slipper liknande upplevelse när jag och frugan ska till NYC i jul.
 

EricT

Medlem
Bra reportage. Hade en precis likadan upplevelse men från Miami. Blev upgraderad av BA till First på vägen hem och lyckades slingra mig ur London via BA också. BA är grymma när det gäller att behandla premiumkunder bra + att det lättar om du har ett guldkort!
 

Bringman

Medlem
<blockquote><strong>EricT;7203 wrote:</strong> BA är grymma när det gäller att behandla premiumkunder bra + att det lättar om du har ett guldkort!</blockquote>
<br />
BA var mindre bra på att behandla icke premiekunder. Själv var jag fast i London 3,5 dygn och en vän som var i Miami envisades de med att flyga till London trots att de inte hade några kärror som gick därifrån.<br />
<br />
Allt slutade trots allt bra och vi kom båda hem innan jul.
 

Concorde

Founding Member
Det stämmer Bringman. Det är inte medvetet, snarare får deras bästa kunder prio vilket gör att väntan blir längre för ikke premium. Inget konstigt egentligen.
 

Bringman

Medlem
<blockquote><strong>Concorde;10932 wrote:</strong> Det stämmer Bringman. Det är inte medvetet, snarare får deras bästa kunder prio vilket gör att väntan blir längre för ikke premium. Inget konstigt egentligen.</blockquote>
Självklart blir det så, det finns två sidor av varje mynt.
 

Jonas C

Medlem
Excellent report Sir! Vilket äventyr, en riktig berg-och-dalbana mellan tur och otur, lycka och frustration. Är grymt imponerad över hur du lyckades hålla humöret uppe trots alla motgångar. Jag hade garanterat kastat mobilen i floden ;)<br />
<br />
Angående trasiga F sätet, är det någon idé att reklamera den händelsen till BA, eller ska man bara vara tacksam över en gratis uppgradering till F.
 

JacobGBG

Medlem
Jösses vilken resa! Det mest förbluffande i det hela är som vanligt okunskapen hos flygbolagens agenter som kan ge vilt skilda besked om varandra...
 

Concorde

Founding Member
<blockquote><strong>Jonas Casablancas;23688 wrote:</strong> Excellent report Sir! Vilket äventyr, en riktig berg-och-dalbana mellan tur och otur, lycka och frustration. Är grymt imponerad över hur du lyckades hålla humöret uppe trots alla motgångar. Jag hade garanterat kastat mobilen i floden ;)<br />
<br />
Angående trasiga F sätet, är det någon idé att reklamera den händelsen till BA, eller ska man bara vara tacksam över en gratis uppgradering till F.</blockquote>
<br />
Det hade fallit på mannen som ursprungligen betalade sätet. Jag gav ju upp ett fungerande säte, dvs. mitt eget val.<br />
Vad gör man inte för en brother from another mother som är bakis och skall direkt till kontoret följande dag? ;)
 
Toppen