Senaste nytt

Val av restaurang till Inofficiell BusinessClass Hamburgsträff lördag den 6:e december 2014

Vilken restaurang/restauranger kan du tänka dig den lördagen den 6:e december?


  • Total voters
    10

rvarttinen

Medlem
Har kollat upp en del restauranger och har några förslag, tänkte vi kunde ta en omröstning och när vi bestämt oss kan jag ordna bord på den vi bestämmer. Ni som varit i Hamburg och kan stan' bättre (jag har inte varit där ännu!) får gärna fylla i eller föreslå något kanske lämpligare. De som jag listar nedan är de som jag fått mig rekommenderade ...

Följande ställen tycks, mig, som värdiga ett besök av BC.se;
  • Bullerei - modernt regionalt tyskt kök i gammal rustik byggnad, Lagerstraße 34b
  • Henssler & Hennsler - färsk fisk, sushi på hög nivå av far/son köksmästare, Grose Elbstraße 160, HENSSLER & HENSSLER
  • Weltbühne - tillbaka till Weimar republiken, klassikst fransk tyskt brasserie, Gerhard-Hauptmann-Platz 70, www.weltbühne.net
  • Die Bank - inrymt i en gammal banklokal, lär ska ha gastronomi i högre skolan (systerrestaurang läs ska ha en stjärna, kollar upp ... ) s.k. "power dining", Hohe Bleichen 27, Restaurant Hamburg - DIE BANK Hamburg - Restaurant & Bar Hamburg Innenstadt
Den 6:, lördagen, är väl lämplig dag att ha middagen.
 

NyfikenGrau

Medlem
Totaledit: Har bokat rum nu så vilken som helst går bra för min del. Fast Weltbühne är fortfarande förstahandsval, passar min gom och passar de som ska vidare (både åka hem eller dricka mera i St Pauli) sedan, iom närhet till Hbf.
 
Last edited:

rvarttinen

Medlem
Verkar som om "Weltbühne" leder! Tänkte ta och sätta någon slags deadline snart så vi kan se hur många vi blir och så kan jag begära en bokning. Återkommer ...
 

rvarttinen

Medlem
Ok - nu har jag fått bekräftat att vi har åtta platser klockan åtta (20:00) på rest. Weltbühne. Det var åtta som röstade på just det valet, men färre har hört av sig till mig (PM/Konverstaion), så om inte fler hör av sig och vill komma med så kommer jag reducera antalet platser.
 
Toppen