Senaste nytt

Gratis Wifi på alla Marriotts hotell från 15/1 2015

David

Medlem
Från och med 15:e januari 2015 så kommer alla Marriotts hotell att erbjuda gratis wifi internet till medlemmar i Marriott Rewards (som är gratis att bli medlem i). Det krävs att man bokar direkt med Marriott och inte via resebyrå.

This new Marriott Rewards benefit will be available at Marriott Hotels, JW Marriott, Renaissance, Gaylord Hotels, Autograph Collection, AC Hotels by Marriott, and Marriott Executive Apartments, as well as Marriott Rewards’ exclusive luxury partner, The Ritz-Carlton®. These brands join EDITION, Moxy, Courtyard, Fairfield Inn & Suites, SpringHill Suites, Residence Inn, TownePlace Suites, and Marriott Vacation Club, which already provide free Wi-Fi today.

Free Wi-Fi Offered for Marriott Rewards Members Worldwide - Marriott News Center

För guld- och platinummedlemmar erbjuds fritt high speed internet där detta erbjuds.

Bra jobbat Marriott! Man skall inte behöva betala för wifi, det skall självklart ingå.

Vilka andra globala kedjor gör detsamma?
 

DrKlas

Medlem
De har dock lite olika regler i olika världsdelar. Så ibland måste man vara Gold eller högre för att få det gratis.

Jag trodde det hade löst sig sedan juli i år då det skulle börja ingå även i Europa.

Och egentligen är det ju absurt att vi tycker en sådan här nyhet är positiv 2014! El, vatten, ventilation och säng ingår ju utan speciella krav på medlemsskap och bokningssätt.
 

johhenrik

Medlem
Jag trodde det hade löst sig sedan juli i år då det skulle börja ingå även i Europa.
Så kanske det är. Jag har inte direkt märkt att jag fått betala någonstanns, men jag vill minnas jag har sett att det bara gäller Elite osv. Kan kanske vara som du säger dock att det är fixat fr o m Juli. När man slog på stora trumman om det förra året så skulle det ju gälla alla IHG Rewards-medlemmar.
 

Elias

Medlem
De har dock lite olika regler i olika världsdelar. Så ibland måste man vara Gold eller högre för att få det gratis.

Valde tyvärr och bo några nätter på Holiday Inn i Johannesburg i slutet av augusti. Internet var gratis för alla upp till 0,02GB/dygn. Dock gjorde dem en stor grej i repan av att det var obegränsat gratis för mig som Platinum Elite:D;)
 

JacobGBG

Medlem
Det är lite i tidens anda nu för hotell. Hotellbranschen har varit lite omvänd när det gäller fri Wi-fi där budgetkedjor sedan länge erbjudit gratis medans lyxhotellen tagit drömsummor som t.e.x. Four Seasons $24.99/dygn. Detta börjar nu gå mot sin ände och tillochmed 4S är på väg att erbjuda detta fritt.
 
Det är lite i tidens anda nu för hotell. Hotellbranschen har varit lite omvänd när det gäller fri Wi-fi där budgetkedjor sedan länge erbjudit gratis medans lyxhotellen tagit drömsummor som t.e.x. Four Seasons $24.99/dygn. Detta börjar nu gå mot sin ände och tillochmed 4S är på väg att erbjuda detta fritt.

Helt enig. Hotel Kämp tar ju fortfarande 19€ / dag, vilket känns som ett skämt i Skandinavien.
 

AABack2ARN

Medlem
Prova att ringa ett vanligt samtal från dessa hotell skall du se på hutlösa priser... Fattar inte vilken värld de lever i!
 
Toppen