Senaste nytt

Bästa första klass ToR till Bangkok och Montreal från Europa?

JacobGBG

Medlem
Kommer att ha ett par aresor i vår som jag tycker att det är dags att börja bränna lite US poäng på för att uppgradera sig. Så nu vill jag maximera min upplevelse med att åka bästa tänkbara F till respektive destinationer. Forumets kollektiva visdom borde kunna ge mig lite tips här.

Jag utgår från GOT och kommer förstås som bäst att att få C ut i Europa, flyger ensam.

Vad gäller BKK så föreställer mig att LX ZRH-BKK och TG BKK-FRA är bästa alternativ. TG har tydligen en utomordentlig F till/från CDG men detta innebär lite backtracking samt att CDG och dess lounge står sig slätt mot FRA och SEN lounge i trivsel och komfort.
 

Dr. Miles

Expert
Hej SocialAdept

Här kommer en liten rekommendation att läsa tråden: http://www.businessclass.se/star-al...-us-airways-united-states-dividend-miles.html
Jag skrev några idéer när jag hade tråkigt i Aucklan pga regninga dagar.

Om du har 160.000 US miles, genom att kombinera med bmi enkelresa award kan du flyga så här.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Zone 2(Sverige)-Zone 3(Kanada): 18.750 bmi miles + cash 127.50 GBP + skatter

Göteborg-London: SAS Business
London-Montreal: Air Canada Business


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

North America - Southeast Asia: First class 160.000 US miles + skatter

Montreal-Chicago: Air Canada Business
Chicago-Tokyo: ANA First
Tokyo-Bangkok: THAI First
/destination/
Bangkok-Zurich: THAI First
/stopover/
Zurich-Montreal: SWISS First

Frågan är förstås, finns det ledig F award?
 

JacobGBG

Medlem
Jag var nog lite otydlig inser jag. Resorna till YUL och BKK kommer göras vid separata tillfällen och är helt separata.

Din guide är förövrigt mycket vettig läsning!
 

JacobGBG

Medlem
Åh, ca 300k US + att jag har ju möjlighet att köpa extra t.o.m. den sista denna månad. :) Dock så premierar jag en inte allt för utdragen utresa, på returen däremot är inte det lika viktigt.
 

Dr. Miles

Expert
Då tar vi en i taget. Montreal först.

Enda flygbolag som har First class kabin till Montreal är SWISS.

Men problemet är att Zurich->Montreal flyg avgår från Zurich 12:50. Så det finns två val.
  • Alternativ 1 är att ta morgonflyg till Arlanda, sedan flyga vidare med SAS eller SWISS.
  • Alternativ 2 är att flyga till Frankfurt dagen innan och använda Lufthansa First Class Terminal dagen efter, sedan flyga vidare till Zurich och Montreal.


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Enligt Lufthansas webbsida, har man tillgång till First Class Terminal om man flyger med Lufthansa/SWISS i First class samma dag.

Lufthansa- Lounge types and access skrev:
(1) Access to the First Class Terminal at Frankfurt Airport is only possible with a confirmed same-day departing First Class flight on Lufthansa or SWISS. HON Circle Members may access the First Class Terminal with a same-day departing flight on Lufthansa, SWISS or Austrian Airlines. Access to the First Class Terminal is not permitted for arriving passengers.

Göteborg-Zurich direktflyg är utförd av City Airlines(CF) därför kan man tyvärr inte boka denna flight på en Star Alliance bonusresa biljett.
 

JacobGBG

Medlem
För GOT-BKK har jag hittat tillgänglighet på Thai via FRA. Inte på de datum jag helst önskar och tyvärr helt soprent på den mer åtravärda LX via Zurich. Förvånansvärt däremot att det är också helt soprent med awardseats i både C & F med Thai via ARN och CPH.

Hittade dessa med denna suveräna webtjänst som är en mer tillgänglig frontend för ANA tool: Home
 

Senator

Moderator
Håller med föregående talare, bra sajt. Löser dock tyvärr inte SQ problemen, 0 på B77W och A380. Jag kollade med Miles & More (M&) i går, och det stämmer det som har blivit sagt här att vi som är M&M medlemmar inte har några restriktioner på Singapore Airlines.
 
Toppen