Senaste nytt

Statusuppgradering GHA Discovery/First Member

sweflyer

Medlem
Har fått ett erbjudande från GHA Discovery (globalt samarbete för bland annat First Hotels) om garanterad uppflyttning till Platinum-nivå om jag bor en natt till. Då Platinum är deras första statusnivå är det kanske snarast att se på som ett silverkort. De listar ett par förmåner som det innebär. Är det någon som har erfarenhet av om detta faktiskt ger uppgraderingar när man bor på deras kedjor?

we invite you to enjoy the privileges of Platinum status next year. Simply stay at any GHA hotel by 31 December 2014, and you'll be automatically upgraded to Platinum level
Platinum benefits;
Upgrade to next room category if available at time of check-in
Check-out as late as 3pm
Guaranteed room availability 48 hours prior to arrival
 

Morgan

Medlem
Fick ingen uppgradering på First Hotel i Linköping med GHA Platinum, inte heller på Omni San Francisco, dock var det sistnämnda resebyeåbokning. Fick inte ens dra mitt kort på First...
 

sweflyer

Medlem
Det verkar ha funkat för mig i alla fall. Fick en uppgradering på första försöket. Får hoppas lyckan håller i sig :)
 
Enligt förmånerna så behöver inte first hotel upp gradera dig fören högsta (black) nivå. där imot blir du uppgraderad på alla GHA anslutna hotel från andra nivån (platinum) 1 steg och på Black 2 steg. Men ett leende kommer man långt på! : )
 

Stefan62

Medlem
Jag skaffade Platinum-kortet genom länken ovan för ca 1 - 1,5 år sedan.

Blev nedgraderad i februari 2015.

Det kommer mail med erbjudanden och nu har jag gjort en bokning med ca 45% rabatt i jämförelse med hotellets egen hemsida och andra bokningssidor, typ Booking.com.

Använder Ni GHA för att boka hotell eller är det någon hake med detta?
 

Johan67

Medlem
Som många andra blev jag för en tid sedan uppflyttad till högsta nivån BLACK hos GHA.

Har precis avslutat en rundresa i Asien och har haft stor nytta av medlemskapet. Förutom bra medlemspriser på olika hotel så har det inneburit 2-stegs-uppgradering av rum samt en massa förmåner beroende på hotel. T ex en thai-cooking-class för två personer på ett hotel i Pattaya samt en 7-rätters Thai-middag för 2 inklusive en stor flaska bubbel-vin på ett hotell i Bangkok. Gratis tvätt av fem plagg etc.
 
Toppen