Senaste nytt

Packningstips för resa med layover över natten

På tisdag reser jag till Orlando. Börjar med att flyga GOT-LHR på tisdag kväll, tar en natt på Hilton T5 och fortsätter LHR-BOS-ORD-MCO på onsdag.

Då det är första jag gör en resa med nattlig layover så tänkte jag fråga lite hur ni andra supervana resenärer brukar göra.

1. Hämtar ni ut väskan eller checkar ni in den hela vägen och har ombyte samt hygienprodukter (i rätt storlek) i handbagaget?

2. Är det några problem att checka in bagaget hela vägen även om det är en natt mellan resorna?

3. Vad anses passande byta om till om man reser business (vilket jag hoppas uppgradera till på LHR). Lyckades uppgradera på min senaste hemresa från USA men jag såg ju inte direkt någon som bytte om till pyjamas men något mer bekvämt är ju alltid skönt när man flyger i 7-8 timmar.

Vad är era erfarenheter samt tips?
 

Senator

Moderator
Hej,

För att svara dina frågor enkelt:

1. Checkar in om det går. Jag planerar alltid för att överleva 48-72t på handbagage. T.ex. reser jag någonstans varmt, har jag byte till varma länder med. Nästan alla mina resor som är under en vecka kör jag enbart handbagage om det inte är golf eller skidor, så jag checkar bara väskor under 10% av tiden.

2. Jag kan inte reglerna för alla bolag på LHR. Men på BA kan man checka in kvällen innan.

3. Vi är alla olika; jag reser alltid "fint" med andra ord: kavaj, snygga/rena skor och inte jympaskor, skjorta och kanske jeans. Dock har jag alltid med en FIRST PJ från samlingen jag byter om till så min skjorta är ganska fräsch när jag landar :p Jag bryr mig inte vad andra har på sig, man får se ut hur man vill så länge man själv är bekväm.
 

agehall

Medlem
Jag kan leva upp till en vecka med handbagage, så jag skulle tveklöst checka in väskan hela vägen och bara ta med mig det jag behöver för att sova en natt+flyga.
 

Homer

Medlem
checka in bagaget hela vägen går väl inte, du måste väl plocka ut och förtulla det vid första USA destinationen och sen checka in det igen
 
Förutom den där lilla detaljen då Homer. Checka in bagaget till slutdestinationen fast lyfta av det från ett band och på till ett annat.
 

Homer

Medlem
Förutom den där lilla detaljen då Homer. Checka in bagaget till slutdestinationen fast lyfta av det från ett band och på till ett annat.

sett från den positiva sidan då, om du checkat in något du saknar eller vill bli av med något från handbaggaget så har du ju chansen när du kommit halvvägs.:)
 
Toppen