Senaste nytt

LDW & envägshyra i USA

sammyj

Medlem
Jag är i färd med att hyra en bil hos Hertz mellan Las Vegas och San Francisco. Två saker blir jag inte klok på dock eller var jag hittar. Enligt google finns miljoner av byråkratiska svar :(

-Enligt hemsidan LDW redan ikryssat, förstår det som att detta kostar och kommer till i efterhand. Var kan man få reda på hur mycket detta kostar?
"Skydda bilen - Loss Damage Waiver Få fullständig sinnesro. Omfattar alla fordonsskador på Hertz hyrbil"

-Eftersom vi kommer att lämna bilen på ett annat ställe så tolkar jag det som att envägshyra tillkommer eller ingår det? Var kan man annars hitta vad det kostar?

Totalt vill dom ha ca 3049 SEK (Midsize SUV) från 8/11 till 20/11 men känns som det kommer att bli det dubbla innan allting är bokat och klart.

//SJ
 

johansch

Medlem
Jag störde mig på samma sak. Det slutade med att jag valde National Car istället för att de lyckades ge ett väl-specat pris inklusive LDW vid bokningen (åtminstone om man valde "Sweden" som nationalitet).
 

sammyj

Medlem
Efter att ha tryckt lite till och läst till så "tror" jag att självriskeliminering ingår samt att hertz inte tillämpar någon kostnad för envägshyra mellan LAS och SFO :p
 
Toppen