Palazzi
Medlem
Sedan Etihad köpt 49% av gamla JAT, och rebrandade det som "Air Serbia", har mycket hänt.
Air Serbia hoppades på att nå vinst under Q3 2015, men en otrolig framgångsvåg har gjort att man under Q4 2014 beräknas visa ett positivt helårsresultat (om än knappt).
Nya linjer, Etihadskolad personal, nya flygplan, fräscha kabiner och alliansmedlemskap (Etihad Equity) har gett en trafikökning på 81% under 2014. Air Serbia har idag mer trafik än gamla JAT under sina glansdagar.
USA godkände också trafikrättigheter till Serbien för första gången på många år, så redan 2015 flyger Air Serbia till minst en nordamerikansk destination. Flygplanet, en A330, leasas av Etihad.
Länk: EX-YU Aviation News: Air Serbia forecasts million euro profit in 2014
Kul med flygbolag som går bra!
Air Serbia hoppades på att nå vinst under Q3 2015, men en otrolig framgångsvåg har gjort att man under Q4 2014 beräknas visa ett positivt helårsresultat (om än knappt).
Nya linjer, Etihadskolad personal, nya flygplan, fräscha kabiner och alliansmedlemskap (Etihad Equity) har gett en trafikökning på 81% under 2014. Air Serbia har idag mer trafik än gamla JAT under sina glansdagar.
USA godkände också trafikrättigheter till Serbien för första gången på många år, så redan 2015 flyger Air Serbia till minst en nordamerikansk destination. Flygplanet, en A330, leasas av Etihad.
Länk: EX-YU Aviation News: Air Serbia forecasts million euro profit in 2014
Kul med flygbolag som går bra!
Last edited: