Senaste nytt

Att resa mycket - mat, alkohol, representation och trötthet

johhenrik

Medlem
Här är en bild på dagens post. Reser man för mycket med Star Alliance tro? ;)

image.jpg
Eurobonus Diamond kreditkort och Turkish Airlines Miles & Smiles Elite Plus-kit
 

MaBe

Medlem
Enligt användarna på BC kan man väl inte resa för mycket? Det är väl så att du reser för lite med de andra allianserna :)
 

Jacob

Medlem
Visst kan man resa för mycket, det var min känsla i slutet på förra året, det var inte ett dugg roligt.

Själv har jag återkvalificerat för Flying Blue Gold nu, funderar på om jag skulle försöka trixa ihop till ett Platinum. EuroBonus Diamond klart sedan länge och kommer allt närmare BA Gold med ännu ett halvår kvar. Och Etihad silver utöver det. Inget av det statusmatchat...
 
Jag snurrar mest i Europa, och när det blir mer än tre städer i veckan sliter det en del, värsta biten är när man kör typ Stockholm-Paris-London-Frankfurt-Milano-helg-Rom-Madrid-Wien-Zurich-hem och skall stå och vara intressant och engagerande i 5-6 timmar på varje ställe...det gäller att få en hyfsad lunch då, eftersom flygplansmaten inte är någon hit. I alla fall inte som regelbunden middag...:confused: Jag lider med SAS404!
 

Jacob

Medlem
Jag snurrar mest i Europa, och när det blir mer än tre städer i veckan sliter det en del, värsta biten är när man kör typ Stockholm-Paris-London-Frankfurt-Milano-helg-Rom-Madrid-Wien-Zurich-hem och skall stå och vara intressant och engagerande i 5-6 timmar på varje ställe...det gäller att få en hyfsad lunch då, eftersom flygplansmaten inte är någon hit. I alla fall inte som regelbunden middag...:confused: Jag lider med SAS404!
Det där känner jag väl igen. Jag brukar alltid plocka ner några bananer i väskan när det är sådana dagar då man helt enkelt inte vet när och om det blir någon vettig lunch. Jag har också en ganska känslig mage och det blir inget bra om det matchar snett.

Just detta pratade jag för övrigt också med SAS loungeansvarig om, varför det för många är så viktigt med något ordentligt att äta i loungen. När maten ombord långt ifrån alltid är någon hit (och ibland inte ens finns) i kombination med att det vissa dagar kanske inte finns så mycket tid över för ordentlig lunch/middag under dagen, då är det på flygplatsen detta måste klämmas in.
 

sembl

Medlem
Jag kan säga att jag har börjat fått nog nu redan i Oktober med 16 flyg på de senaste 10 dagarna och hur det sett ut resten av året så vill jag säga att JA jag reser för mycket och är fysiskutmattad. Så ja man kan resa för mycket
 

ulagun

Medlem
Instämmer sembi !
Ny EB period började 1/9. Idag 29/10 är jag uppe i 39 enkelresor, så jag lär nog nå guldnivå under resterande 10 månader, men något nöje är det inte fråga om att resa t.ex. CPH-OSL-ARN-SDL-ARN-CPH på två dagar.
 

Jacob

Medlem
Jag kan säga att jag har börjat fått nog nu redan i Oktober med 16 flyg på de senaste 10 dagarna och hur det sett ut resten av året så vill jag säga att JA jag reser för mycket och är fysiskutmattad. Så ja man kan resa för mycket
Hade samma känsla för 2-3 veckor sedan. Slutade med att jag ställde in och flyttade fram min inbokade Asienresa (ibland har det sina fördelar med biljetter som är ombokningsbara) och valde även att ställa in mitt deltagande i Barcelonaträffen i helgen. Viktigt att lyssna på kroppen. Det tär mer än man ibland vill tro.

En av mina branschkollegor som jag brukar träffa på olika branschevents, som driver en liknande sida som BusinessClass i ett annat land (håller inne med vem det är) har helt gått över till att bli nykterist. Det blev för mycket till slut och hans reseschema är närmast absurt, vi pratar ibland en interkontinental resa i veckan plus en del annat. Men han säger att både resorna och jetlagen är betydligt lättare att hantera när man skippar alkoholen.
 
Toppen