Senaste nytt

Förändringar i SAS tidtabell våren 2015

Joakim P N

Medlem
Under veckan har jag fått en strid ström av SMS och mail från SAS med meddelanden om att i princip alla mina bokade flyg under våren 2015 har fått nya avgångstider. Stundom är det stora förändringar, exempelvis bokade de om min hemresa från Dublin till Stockholm till ett flyg fem timmar tidigare, medan en hemresa från Berlin till Stockholm sköts fram från tidig eftermiddag till sen kväll. Även flera andra flyg har fått väsentligt ändrade avgångstider.

Har någon mer märkt av detta? Och vad kan anledningen vara att SAS just precis nu byter så många avgångar?
 

011430121

Medlem
Har upplevt det samma, fick just en Milano resa ändrad, och i början av veckan en ut resa till Prag senare lagt med 4,5 timme var tvungen att avboka den.


Direkt efter jag skrev ovanstående fick jag ett nytt SMS och ytterligare än ändring
Detta börjar likna BA
 
Last edited:

agehall

Medlem
Är det inte lite konstigt att man börjar rucka på vårtidtabellen nu? Den borde ju ha varit fastslagen ett tag kan man tycka...
 

mha321

Medlem
Jag fick något liknande. Men efter noggrannt letande är det enda jag kunde hitta att flyget hem från Bryssel i februari fått nytt flight nummer. Oförändrad tid...
 

CharlieK

Medlem
Jag har också fått 2-3 SMS ang detta, dock är det endast flyg under sommaren för mig (Maj & Juli). Sen ser jag heller ingen större skillnad på mina flighter, de kanske har ändrat några minuter på någon avgångstid men inget som jag märker.
 

SK

Medlem
För ca tre veckor sedan fick även jag även sms om förändringar på bokade flyg i januari.
 

Joakim P N

Medlem
Jag fick något liknande. Men efter noggrannt letande är det enda jag kunde hitta att flyget hem från Bryssel i februari fått nytt flight nummer. Oförändrad tid...
Ja mailen man får visar bara hur flighten ser ut efter ändring, men inte hur ursprungsbokningen ser ut. Så det blir lite pusslande innan det går att förstå vad ändringen går ut på.
 
Toppen