Senaste nytt

Två frågor om Flying Blue (överföring till hotellprogram samt cash+points)

Joakim H

Medlem
Hej.

Jag har 2 frågor angående Flying Blues program. Jag och min fru har ca 17.000 poäng vardera men då Vi numera uteslutande flyger med Oneworld eller Star Alliance undrar jag:

* Kan man föra över dessa poäng till ett hotellprogram, typ Marriott eller Club Carsson? Hur går man i så fall till väga? Inte hittat något på nätet.

* Kan man köpa en flygbiljett inom Flying Blue och betala med Cash+Points?

Hoppas på svar.

Joakim
 

rvarttinen

Medlem
Korta svaret: jag har inte heller funnit ut om det går att överföra miles till t.ex. ett hotellprogram. Åt andra hållet ska det gå ... det går dock att spendera miles på både det ena och det andra, t.ex. kan du köpa grejor;
Start enjoying your Miles - KLM.com

De har partners med några hotell kedjor, längst ned på sidan: All about our partners | FlyingBlue.com
.. men det framgår inte om det går att överföra miles ...

Lite längre svar: kolla med @Air France/KLM ... så får du säkerligen ett bättre svar !
 

Treo

Medlem
På sista frågan blir mitt svar att hänvisa till denna lista med uppgraderingspriser i poäng, alltså olika beroende på ursprunglig bokningsklass:
http://www.klm.com/travel/se_sv/images/New upgrade scheme_EN_01242014_tcm666-485195.pdf

Jag har dock ingen som helst aning om availability etc

Urklipp:
Upgrade award An upgrade allows you to travel in a higher travel class than the one for which you paid. This upgrade can be paid for using money, or it can be booked in exchange for Miles, in which case the upgrade is called an award upgrade (or upgrade award). These awards can easily be booked via our online application 'My Trip'. Alternatively, you can contact the Flying Blue Service Centre or visit one of our ticket offices.

New upgrade scheme(PDF, 106KB)
 

Joakim H

Medlem
Tack för Era svar. Då var ju frågan inte helt obefogad, då jag ej heller funnit något svar.

Rvarttinen: Jag skall föra frågan vidare till dem.
 

agehall

Medlem
Jag tror du kan utgå från att du just fått svaret här. Hade det gått, så hade någon talat om det vid det här laget.
 

Joakim H

Medlem
Jag förstår det Agehall. Det får bli någon natt på Hilton istället i samband med höstens resa i Staterna.

Tack skall Ni ha, samtliga som svarat.
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej på Er,
Man kan tyvärr inte föra över poängen till ett hotel program men man kan bränna poäng på nedan hotel. När det gäller att köpa en biljett med poäng, menar du då köpa med poäng + fylla på med pengar om man inte har poäng så det räcker till resan? I så fall så fungerar det på så vis att man köper miles , sen köper man hela
biljetten med miles. Nedan ser du priset för att köpa miles och även hotel partner. Med vänliga hälsningar Tina

upload_2014-10-29_11-57-31.png
upload_2014-10-29_11-59-59.png
 
Toppen