Senaste nytt

Shongololo Lounge, Johannesburg, International Terminal

pep

Medlem
Jeg var der i februar. Fantastisk varieret design. Sektion med barstole med udsigt over det indre af terminalen. 12 (ja, tolv!) forskellige slags øl
 

NyfikenGrau

Medlem
Tyckte maten var det bästa i den här loungen, fräsch och mättande (sushi, salladsbar, indiska grytor med ris etc.).
Tyvärr var den full av sydafrikanska charterturister när vi var där, så både ljudvolymen och promillen hos de flesta besökarna låg dessvärre på topp.
 

gusten

Medlem
Minns att det var en bra och läckert inredd lounge, med bra utbud av mat & dryck. Däremot vill jag minnas att wi-fi inte fungerade som det skulle vid mitt besök.
 

rvarttinen

Medlem
Trevlig läsning (som vanligt!) - sist jag var på JNB hette den 'Jan Smuts Int. Airport' (ICAO: FAJS), med andra ord; det var ett tag sedan.
 
En av mina favoritlounger när det gäller inredning, snyggt och roligt! Gillar särskilt lampskärmarna av strutsfjädrar.

DSC05485.JPG
 

Jacob

Medlem
Bilderna blev väl inte helt optimala, väldigt svårt att ta bilder med den speciella ljussättningen. Men i övrigt helt klart en häftig och annorlunda lounge.
 
Bumpar den här gamla tråden.
Såg att det finns fyra tillgängliga lounger på Johannesburg som enligt Star Alliance hemsida är öppna. Den i inrikesterminalen är enligt en recension jag såg på YT "präglad av South Africans Airways dåliga ekonomi" och bilderna på maten fick mig att minnas min gamla skolbespisning...
Dom andra tre som är öppna är: International Premium (South African), Mashonza och Shongololo.
Har ni någon erfarenhet av dom olika från senare tid?
Har man loungaccess till samtliga lounger oavsett riktining? Vi ska vidare till Kapstaden och har några timmar att döda så det vore skönt om man kan slippa inrikesloungen. Fattar såklart att vi behöver byta terminal till inrikesflighten. Åker business award (Swiss/SA).
 
Toppen