Senaste nytt

Upgrade med Avios generelt

ohkw

Medlem
Hej, jeg er først for nylig begyndt at anvende BA men det er alligevel lykkedes mig at samle 48000 avios sammen. Dem vil jeg gerne anvende til upgrades fra premium øko til CW, men det er meget vanskeligt for ikke at sige umuligt, hvis man ikke er 100% fleksibel på datoer og flights.
Her senest har jeg prøvet at betale med penge og upgrade med avios til en tur så sent som i juni 2015 til Miami. NADA muligheder. Ingen upgrades er tilgængelig. Det på trods af, at Experflyer oplyser, at der kun er solgt 3 sæder på business class.

Hvad gør jeg forkert? Er det for tidligt at booke?
 

gunry

Medlem
Har du en färdigställd, betalad, bokning i WTP till Miami eller söker du via "Book with cash and upgrade with avios"? Det senare alternativet är tämligen kasst när det kommer till värde.

I övrigt så är tillgängligheten på award-platser densamma som tillgängligheten på upgrade-platser vilket gör att du kan söka via "Book with avios" (osäker på exakt formulering). Angående tidsaspekten så skulle jag misstänka att du är för tidigt ute, men det finns säkert personer som har bättre koll än mig på det.
 

ohkw

Medlem
Jeg søger at gøre reservationen med "Book with cash and upgrade with avios" men det går ikke.
Kan man upgrade EFTER man har lavet en fast bestilling? Hvordan er chancerne med BA for upgrade ved check in?
 

Senator

Moderator
Överlags är Avios uppgraderingar rätt svårt då dessa kommer från samma "inventory" som bonusplatser. Så mitt tips gällande Avios är att göra följande:
1. Innan du bokar en resa med cash i World Traveller Plus (WTP) eller Club World (CW) för uppgraderingar till nästa kabin, kolla BA.com eller AA.com om just den sträckan du vill åka har tillgängliga platser. Sen boka och uppgradera efter köpt biljett.
2. Om flighten inte har det, kan det vara en ide att boka flighter som är rätt öppna. Det ser du i t.ex. ExpertFlyer. Då är chanserna för att platser öppnas senare högre.
3. Observera att det inte går att uppgradera med Avios på flygplatsen. Detta måste göras via Executive Club innan avresa, men jag tror det går några timmar innan avgång så länge det finns plater

Det finns en annan tråd om "Book with cash and upgrade with avios" eller s.k. MFU som normalt inte är bra värde..
 

ohkw

Medlem
En CW fra København til Miami retur i juni koste ca. DKK 20.500 og en WTP ca. DKK 10.500, er det normalbilledet for BA, at juni er en af de dyreste måneder?
Nogen der ved?
 

Senator

Moderator
En CW fra København til Miami retur i juni koste ca. DKK 20.500 og en WTP ca. DKK 10.500, er det normalbilledet for BA, at juni er en af de dyreste måneder?
Nogen der ved?

Det kommer nog billigare biljetter om du vill åka nästa juni. Ofta dra man en gräns efter midsommar eller 1 juli för billigare priser.

Just nu kan du dock köpa Club World från Dublin till Miami från 1 juli för ca 11 000kr (DKK) eller 12 500kr från CPH.

Men, det borde komma ett erbjudande efter jul som gäller i juni.
 
Toppen