Senaste nytt

Best availability och AMEX 50% rabatt?

joa

Medlem
Håller på att kolla på en resa till San Fransisco.
Kollar på Maj och ev. September. Vanliga bonusresor är ju tji.... :-(
Best availability verkar finnas för 108.000p ToR per biljett (har knappt 160.000 att spendera på 2 personer som skall resa). Så det blir till att punga ut med drygt 2000 kr per biljett om jag går på det alternativet.

Till frågan: Kan jag utnyttja en AMEX voucher (vad är den rätta benämningen?) och bara behöva spendera hälften poängen och betala samma 2000+ kr/biljett?
Eller gäller den bara för rean bonusresor?
 

agehall

Medlem
Den "gamla" vouchern har iaf bara gällt för riktiga awardplatser. Jag tror inte detta kommer att förändras, men jag kan ha fel.
 

joa

Medlem
Hmmm... Trist.
Känns ju rätt värdelöst då det inte finns en enda vanlig plats så långt bort som ett år nästan. Men vissa rutter kanske är mer eller mindre omöjliga att lyckas boka för bara poäng.
Känns som den vouchern kan komma att bli oanvänd :-(. Men mycket kan ju ändras på ett år.
 

Flood

Medlem
Ur brevet från AMEX: "Förbättrade villkor för din 50 % poängrabatt ... på en valfri EuroBonus-resa till övriga världen med SAS "Bästa pris eller Star Alliance för upp till 2 personer".

Så, bara för riktiga awardplatser, inget annat.
 

NotRyan

Medlem
Tja, det kostar ju några fler poäng och tyvärr ganska mycket pengar för bränsletillägget, men du har betydligt fler alternativ om du kan åka med någon annan Star Alliance-partner...
 
Toppen