Senaste nytt

Hotell medlemsprogram sammanställning (dining programs)

Glenn E

Medlem
Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd som talar om okika hotells medlemsprogram, vilka förmåner som ingår och vad de kostar per år. De här programmen är menade för de som bor på orten men de går ofta att köpa ändå.
Man ringer helt enkelt till hotellet (Hyatt, Hilton, JW Marriott eller Ritz Carlton finns iallafall)

Jag har varit medlem i följande.

1. Club at the Hyatt i Kuala Lumpur.
Detta hotell finns inte längre med man kan köpa programmet i Kuantan, Kota Kinabalu, Jakarta och Singapore.
Priset varierar. Ju dyrare hotell desto dyrare pris.
Jag vet inte vad det kostar nu men jag gissar på 1000 kronor på Hyatt Regency i Kota Kinebalu och 2000 kronor på Grand Hyatt i Singapore.

Vad man får varierar också.

Generellt ingår rabatt om man äter på hotellets restauranger.
Mest får man om 2 äter. Då får man 50% rabatt på maten.

Det brukar även ingå minst en natt gratis samt ett antal vouchers med rabatterade priser.
Detta progam innehåller alltid 2-4 Gold Accomendation Vouchers som ger andra natten gratis på Hyatt i Malaysia, Indonesien utom Bali och Thailand. Ger även rabatter på Rack rate på dessa hotell.

2. Hilton Premium Club i Malaysia

Kostar cirka 1300 kronor per år.
Samma rabatter på att äta på hotellens restauranger som Club at the Hyatt.
En voucher gratis natt samt 5 (tror jag) som ger halva priset.

3. Horizon Club, Shangri La Kuala Lumpur.
Liknande som Hiltons program.

4 JW Marriott Jakarta Dining Program (Glömt namnet)
Kostar cirka 1100 kronor.
Ingår 2 gratisnätter samt ett par nätter för halva priset. Samt rabatt på restaurangen.
En gång hade de specalerbjudande över jul och nyår då man fick 75 procent rabatt samt tredje natten gratis.
Då blev kostnaden för 3 nätter på clubb nivån med cocktails från 17.30 till 23.00 samt snacks och frukost 200 USD.

5. Ritz Carlton, Jakarta. , ett fantastiskt hotell minsta rummen är 60 kvadratmeter.
Kostar cirka 2000 kronor.
Ingår en gratisnatt samt 50 % på rack rate. Samt rabatt på restauranger.

Om någon vet om andra program skulle jag uttskatta om ni berättade om dem här.

MVH
 
Toppen