Senaste nytt

Saknade inresetillstånd till USA och blev nekade boarding

agehall

Medlem
Vilken snyfthistoria.. Ärligt talat, vad hade de tänkt sig? Visst kan det hända att flygbolag är schysta i dessa situationer, men det är absolut inget som man kan förvänta sig.
 

Palazzi

Medlem
Även om man borde ha kollat upp denna information tidigare (givetvis), så kan jag tycka att det var lite trångsynt att inte tillåta boarding på anslutningsflyget till Berlin.

Det är ju varken samma flygplan eller flightnummer, så det hade ju vara enkelt att stoppa dem från att gå ombord nästkommande flyg, om de inte hunnit fylla i ESTA tills dess. En vanlig heads up till Tegel, och det hade varit en negligerbar risk att de kunnat komma ombord TXL-MIA om ESTA nekats.

Tror inte Lufthansa tjänar på publiciteten (oavsett om de har rätt). Visserligen fick de in 60k till, om detta också var en LH-flygning.
Känns lite tyskt....enkelspårigt.

Tycker synd om familjen - klantiga eller ej.
 

agehall

Medlem
Det är ju varken samma flygplan eller flightnummer, så det hade ju vara enkelt att stoppa dem från att gå ombord nästkommande flyg, om de inte hunnit fylla i ESTA tills dess. En vanlig heads up till Tegel, och det hade varit en negligerbar risk att de kunnat komma ombord TXL-MIA om ESTA nekats.

Det jag inte får ihop, är att vi pratar 5 st ESTA. Det tar inte många minuter att fylla i. I artikeln framstår det som att de inte hann fylla i dessa innan incheckningen stängde samtidigt som de skulle ha varit på flygplatsen i god tid. Kan vara GP som inte återger uppgifterna rätt, men annars är det klart skumt.
 

KNA

Medlem
Krävs det inte "Dessa uppgifter ska finnas i bokningen minst 72 timmar före avresa annars kan du bli nekad ombordstigning"
Om de hade blivit incheckade vart skulle deras väskor hamnat ? Kort transittid mm hade det kanske ändå inte funkat ...
La det mest som en varning för läsare av forumet
 

Palazzi

Medlem
Det jag inte får ihop, är att vi pratar 5 st ESTA. Det tar inte många minuter att fylla i. I artikeln framstår det som att de inte hann fylla i dessa innan incheckningen stängde samtidigt som de skulle ha varit på flygplatsen i god tid. Kan vara GP som inte återger uppgifterna rätt, men annars är det klart skumt.

Funderade också på det. Finns ju en del alternativ: 1. De förstod inte hur man gjorde, och ingen hjälpte dem att fylla i. 2. De var inte bara klantiga, utan förbannat sena till flygplatsen 3. GP har korrigerat sanningen en aning, med flit eller av misstag. 4. mm..
 

Delayed

Medlem
Det jag inte får ihop, är att vi pratar 5 st ESTA. Det tar inte många minuter att fylla i. I artikeln framstår det som att de inte hann fylla i dessa innan incheckningen stängde samtidigt som de skulle ha varit på flygplatsen i god tid. Kan vara GP som inte återger uppgifterna rätt, men annars är det klart skumt.
Det kan ju vara så enkelt som att det var först vid incheckningsdisken som de fattade att något skulle fyllas i.
Nu kan man ju iofs tycka att de borde hunnit dit långt innan incheckningen stängde om de nu var i god tid. o_O

Men som du säger, det händer ju att pressen inte är helt korrekt...
 
Toppen