Senaste nytt

Air Serbia Business Class Aten Belgrad

KNA

Medlem
Såg en annan tråd om att våga flyga med äldre plan , flög i somras med Air Serbia till Belgrad från Athen och det här var planet som svängde in vid gaten en stund innan boarding
1022.jpg


YU-AOU en Boeing 737 som togs i trafik 1990 och är i trafik fortfarande 24 år gammal , ägs inte av Jat Airways längre utan av Aviolet


1028.jpg


1032.jpg


Ombord serverades det Champagne innan take off , den placerades på ett löstagbart brickbord som fästes under armstödet
1033.jpg


Menyn delades ut valde kycklingen och var nog rätt val för smakade hur bra som helst


1049.jpg

1051.jpg


1061.jpg

Efter take off serverades det mer Champagne och varma nötter !
1060.jpg


1070.jpg

Med maten kom den vita duken , vinet saknas på bild för flygvädinnan kom in och bad om ursäkt , de hade problem med att få ur korken ur vinflaskan ;-) men senare kom det Serbiska vinet in
1096.jpg

Kort flygning med underbar crew , innan landning såg jag sjön med alla dessa husbåtar vid stranden och den lilla ön
 

Palazzi

Medlem
Trevlig liten rapport! (av mitt favoritbolag)

Även jag har hamnat på Aviolets 737 (f.d. JAT --> Air Serbia). Inget fel på detta plan, men man får ju bättre hårdvara som resenär i en A319.

Om det är några flygplan som är trygga är det ju dessa beprövade modeller. Med tanke på service, reparationer mm så är det säkert ett rätt nytt flygplan sett till sina beståndsdelar - hinner ju byta en del saker på 24år.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Palazzi

Medlem
Tack , flög vidare med A319 Novak Djokovic senare , men tyckte bättre om denna flight ;-)

Någon speciell anledning? :) Servicen bättre? Flygplansintresserad? Gillar inte stolen i A319? Annat?

Mat och service är alltid viktigast, men för mig är också stolen i A319 ett incitament för att flyga med recenserat bolag.

Ganska många code share på gång för Air Serbia, men numera ska det väldigt sällan ske flygningar med 737. Tror Aviolet kommer få full nyttjanderätt för vintercharter :)
 

KNA

Medlem
Hade inte alls koll på vilket plan som skulle flyga till Belgrad , slumpade sig även att Air Serbia fyller 1 år som bolag just i dagarna

EX-YU Aviation News: Air Serbia prepares for anniversary

Hade inte väntat mig så mycket på den korta flygningen och bättre pitch , även om stolen i A319 var bättre ;-)


1126.jpg 1138.jpg

Intressant att de numera flyger Belgrad-Abu Dhabi med A319

De har även en kort kampanj som slutar i dag

Air Serbia announces "Two for one" promotional fares to celebrate its first anniversary
 
Last edited:
Toppen