Senaste nytt

Lounge access Amsterdam Schiphol som Star Alliance Gold (SAS EBD)

halloj forumet, har använt lounge sökaren och vanliga forum söken men blir inte klok på en sak.

Jag ska till AMS nu på torsdag och har ett par timmar över på Schiphol, tänkte därför besöka en lounge.

Jag är Star Alliance Gold (SAS).
Här på BC hittar jag bara Menziws lounger, vilka verkar få generellt kassa betyg, samt KLM Crown Lounge.
Den senare borde jag inte ha access till då det är Skyteam?

När jag söker på Star Alliance egna lounge finder får jag upp följande förslag

image.jpg

Alltså, enligt detta ska det finnas en KLM lounge i terminal 3 som jag ska ha access till.

Nu är jag inte så jätte bevandrad på AMS alls direkt, men jag ska flyga från terminal 2 står det på itinieryn.

BC, finns det någon med järnkoll?
 

agehall

Medlem
Öh, vilka flyger du med? Och vilken status har du med den alliansen?

Du kommer inte in i en *A-lounge om du flyger SkyTeam och vice versa, så antingen behöver du status med den allians du flyger med eller så måste du flyga business.
 
Öh, vilka flyger du med? Och vilken status har du med den alliansen?

Du kommer inte in i en *A-lounge om du flyger SkyTeam och vice versa, så antingen behöver du status med den allians du flyger med eller så måste du flyga business.

Jag flyger KLM denna gång, kunden som bokat/betalat. Men jag själv har EBG. Jag utgår bara från vad Star Alliance säger och där verkar de ha "contracted" en KLM lounge på terminal 1.

Någon med Star Alliance Gold status som varit på AMS nyligen och besökt någon annan lounge än Menzies?

Annars får jag väl helt enkelt prova på plats och hänvisa till Star Alliance
 

agehall

Medlem
Jag undrar om det verkligen är en *A-lounge eller om det inte bara är till för LOT-kunder. Skulle tro att du blir hänvisad till Menzies, men jag har aldrig testat själv.
 
Jag undrar om det verkligen är en *A-lounge eller om det inte bara är till för LOT-kunder. Skulle tro att du blir hänvisad till Menzies, men jag har aldrig testat själv.
Ännu mer spännande blir det när jag på Schiphols egen website till slut hittar fram till information om varje flygbolag och dess lounger. Där står under Sas inget om Menzies utan bara om den 3e sorten "servisair"

Tror jag får ringa Sas snart
 

johhenrik

Medlem
Om jag minns vad @Jonas C har berättat så är det följande.

Du kommer in i KLMs lounge när du flyger SAS som *G. Inte om du flyger KLM. Om du nu inte flyger business, då kommer du ju in i alla KLMs lounger.
 
Toppen