Senaste nytt

På jakt efter den hemliga destinationen

Sinatra

Medlem
Jag och min familj brukar varje år göra en långresa till en stranddestination. Genom åren har vi varit på bl.a. Seychellerna, Mauritius, Karibien(Barbados, St Martin och Anguilla) och Miami, för att nämna några. Den här gången vill vi ha något ännu mer exotiskt som "ingen" har besökt. Men charter som expanderar och kriser av olika slag i världen sätter vissa begränsningar. Självklart är Franska Polynesien drömmen men det spräcker nog budget. Har personligen kollat på den Japanska ön Miyakojima som är en del av Okinawa-prefekturen men det är trots allt en väldigt lång resa. Har ni några bra idéer på var man ska åka?
 

MartinH

Medlem
Jag kom precis hem från Zanzibar. Om man pratar beach så tycker jag den var bättre än andra jag varit på, Aruba, Mauritius och Phuket. Hotellstandarden var inte lika bra dock.
 
R

rstenelo

Guest
Hej - lite svårt att svara på då du både söker platser som "ingen" besökt men samtidigt nämner Franska Polynesien..

Franska Polynesien är nog en av mina mest besvikna resor - vackert ja men dyrt att åka dit - svin dyrt på plats med relativt dålig service- allt importeras från Frankrike (förutom pärlor)

Jag är delvis fransk så är inte rädd att kritisera det franska - tyvärr så har de ofta haft ett dåligt inflytande över sina nuvarande eller fd områden... Så från min horisont så glöm den drömmen - finns vara i klatschiga reklamkampanjer :)

Kan rekommendera Zanzibar - där kan du hitta både det lyxiga men även det underbart enkla - kan med fördel kombineras med en safari i Tanzania. Aldrig varit i Burma - men hört mycket positivt om man söker det orörda och med få turister.

Ett ställe som är på min lista är :
Posada Movida (Los Roques National Park, Venezuela) - Inn Reviews - TripAdvisor

Edit : blev fel länk - menade att länka till ön - inte ett hotell

Accommodation - Sailboats - Diving - Fishing - Flights, and Tours
 

Mike@GOT

Medlem
Vill du ha bad åker du till de små stränderna vid Tobago Cays. Då de väldigt små öarna bara består av sand, en kulle och några palmer så bor man lämpligen på hotell på Union Island. Inte särskilt turistigt eller lätt att ta sig till, men du kan sannerligen skryta med att ha åkt till ett ställe där ingen annan har varit (förutom jag, då ;) )
 
Toppen