Senaste nytt

Bästa mobilabonnemanget för oss kurirer

Thogge

Medlem
Hej,

Jag ska snart byta abonnemanget efter att ha haft samma Iphone4s i drygt 2,5 år.
Jag snittar idag min månadsfaktura på 1000 SEK i månaden och undrar om det finns nått bättre abonnemanget för oss som reser mycket.

Vad har ni för abonnemanget?
Fördelar/Nackdelar? Priser? Var reser du mest?
 

Magnus_K

Medlem
Beror också på vart du reser.
I Europa har Telia släppt ett nytt abonnemang som är ganska bra med surf inkl.
Men som Agehall säger så är 1000kr/månad lågt.
Har själv en EMEA roll och vet att mina räkningar varit uppe på 45K/kvartal vissa ggr när jag varit i specifika länder.
 

Thogge

Medlem
Förlåt om jag kanske var otydlig.
Detta är alltså mitt privata abonnemang jag pratar om nu. Utöver den privata har jag också en arbetstelefon.
Jag behöver kunna ta emot/ringa samtal från/till familjen och sms:a med polarna även privat när jag är ute.

Reser mest i paneuropa s.s. EU + Serbien, Ryssland, Vitryssland, Norge.
Även vissa resor till Mellanöstern, framförallt Israel, Libanon och Jordanien.
 

Dr. Miles

Expert
Förlåt om jag kanske var otydlig.
Detta är alltså mitt privata abonnemang jag pratar om nu. Utöver den privata har jag också en arbetstelefon.
Jag behöver kunna ta emot/ringa samtal från/till familjen och sms:a med polarna även privat när jag är ute.

Reser mest i paneuropa s.s. EU + Serbien, Ryssland, Vitryssland, Norge.
Även vissa resor till Mellanöstern, framförallt Israel, Libanon och Jordanien.

Om du har en mobiltelefon med Dual SIM stöd eller två mobiltelefoner, kan du använda ett SIM kort som t ex Global SIM eller annat liknande kort.
Inkommande samtal till det SIM kort (telefonnummer i Estland +372) i EU, Serbien, Ryssland, Vitryssland, Norge, Israel, Jordanien, Libanon är gratis.

GlobalSIM

Du kan koppla ditt svenskt mobilnummer vidare till Global SIMs nummer. Du behöver dock att betala samtalstaxan från svenskt mobiloperatör till Global SIM när du tar emot samtal som är ringt till svenskt nummer.
Du kan också kombinera med call-back tjänst till Global SIM.

Sedan är det tveksamt om det lönar sig att hålla på med så här om din mobilräkning inkl. roamingavgiften är runt 1.000 SEK/månad.
 

Palazzi

Medlem
Finns säkert något bättre alternativ, men jag klarade mig inte på under 1.000kr (privattelefonen) då jag reste. Om man reser mycket får det nog anses godkänt ändå... Reser man till specifika länder hela tiden kan man ju köpa separata sim-kort, och för norden har väl Telenor ett heltäckande abonnemang (?)

OT: Såg en smart uppfinning igår (men hittar inte länken). Var ett SIM-kort, till vilken man kan kopiera ändlöst många andra SIM-kort. Bara att köpa en massa kontantkort utomlands och ladda i - surf får man ju också.
 

Nemo

Medlem
Kolla i dina senaste mobilräkningar var det går åt mest pengar. Jämför sedan med de olika abonnemang som du hittar, både de som tipsas om här och vad du hittar annars. I vilken utsträckning har du (haft) tillgång till fritt WiFi på hotell? Du kommer inte hitta något abonnemang som är billigast på allt, däremot kan du förmodligen hitta ett abonnemang som minskar just dina kostnader baserat på de resvanor som du haft och förmodligen kommer att ha. mobileuropa.png
Länk till Telias företagsabonnemang Europa. Fastpris - Tillvalstjänster - Mobiltelefoni - Telefoni - Telia.se
 
Toppen