Senaste nytt

Maximera poängen Stockholm-Oslo

India Alpha

Medlem
Hej, letar sætt att øka poængen mellan mina tråkdestinationer ARN-OSL. Tidigare kunde man, i brist på attat att sløsa tiden på, boka via CPH, men jag har inte sett de biljetterna på længe. Har ni några erfarenheter tar jag gærna emot dem!
 

Roger J

Medlem
Lufthansa via Frankfurt i Z för ungefär samma pris som en fullpris med SAS direkt. Lyckas du pricka in flygningar som dessutom utförs av SAS blir det rejält med poäng till Eurobonuskontot.
Z-klass-biljetter blir J-klass med SAS och fungerar enligt min erfarenhet att ändra avgång på samma dag, eller dagen innan man ska resa, i check-in-systemet även om det egentligen inte ska gå.
 

Jacob

Medlem
Lufthansa har faktiskt biljetter till de flesta större Skandinaviska destinationerna inklusive Köpenhamn, Oslo, Helsingfors, Bergen, Stavanger och huvudstäderna i Baltikum.
 

India Alpha

Medlem
Sorry för en dum följdfråga, tänkte testa detta och la in en bokningsförfrågan. Biljetten hamnade på 31'. Även om det är många poäng så blev det ganska dyrt för en tripp t OSL...
 

Jacob

Medlem
Tyvärr ser det ut som Lufthansa har tagit bort sina bra fares från Stockholm till några av de Skandinaviska destinationerna. Tråkigt!
De fanns för bara några dagar sedan, så troligtvis gjordes ändringen 31 maj/1 juni.

Fares jag ej kan hitta (som jag vet fanns tidigare):
Stockholm-Köpenhamn
Stockholm-Billund
Stockholm-Oslo
Stockholm-Bergen
Stockholm-Stavanger
Stockholm-Trondheim

Fares som är kvar:
Stockholm-Helsingfors
Stockholm-Tallinn
Stockholm-Riga

Biljetterna Stockholm-Åbo/Turku och Stockholm-Tammerfors/Tammefors finns fortfarande kvar, men Z-fares är borta och de billigaste business biljetterna ligger nu på över 10.000 SEK + skatter.
 

Roger J

Medlem
Ha ha. Jag är rädd att businessclass.se och Jacobs mycket populära artikel lästs även av Lufthansa. Så går det när man har skoj!
 
Toppen