Senaste nytt

SAS = spam...

Llehs

Medlem
Är något för billigt/gratis så är det ofta kunden som är varan.
Det köper jag.
Men när det gäller Travel pass och goodie bag har jag (eller företaget) betalat en betydande summa.
Lik f-rbsnnat verkar SAS ha sålt mina kontaktuppgifter till en "samarbetspartner". Vet inte riktigt hur det aktuella företaget skull kunna komma på tanken att kontakta mig anbnars.

Är det fler som får ovälkomna mail tack vare SAS?
 
D

Deleted member 4971

Guest
Vad är det för företag som kontaktat dig? Mail? Telefon?
 

Llehs

Medlem
Marshall headphones.

Gissa, en gång, vilket den EnDA kontakten med Marshall på internet har varit?
Någonsin...

Jo, rätt. Jag plockade ut ett par rebadgade Marshall-lurar via SAS.

Inte en googlesökning, ingentig.
Men helt plötsligt kommer der reklam på mailen, från Marshall!
 

jth

Medlem
Jag har aldrig fått någon tredjepartsspam via SAS såvitt jag vet.
Jag tycker ju inte riktigt det är samma sak som att de sålt dina kontaktuppgifter. Du har alltså vad jag förstår via "goodie bag"-erbjudandet beställt hörlurar från Marshall? Då kan man ju möjligen säga att du har en affärsrelation med företaget och då får de skicka dig mail. Med reservation för att jag inte är diamond själv så jag vet inte exakt hur den grejen funkar.
 

Llehs

Medlem
Problemet är inte DET mailet, problemet blir alla andra mail som kommer att skickas...
Har man väl visat att man kan missbruka kontaktuppgiftern är det bara en tidsfråga innan mailadresserna är sålda vidare. Och sen är karusellen igång...

Hoppas jag har fel.
 

aldrighemma

Medlem
Problemet är inte DET mailet, problemet blir alla andra mail som kommer att skickas...
Har man väl visat att man kan missbruka kontaktuppgiftern är det bara en tidsfråga innan mailadresserna är sålda vidare. Och sen är karusellen igång...

Hoppas jag har fel.

Jag instämmer 100%, jag är rätt säker på att jag inte har en affärsrelation med Marshall, utan bara med SAS! Jag tycker som Llehs att det är principen som är viktig, jag har också fått samma brev så för mig är det ställt bortom allt tvivel vart hur Marshall fick min email address. Det är inte OK!
 

Silferlood

Medlem
Det är inte ok! Jag har kollat med min kontakt på EB för jag hade ett annat ärende och det var ett misstag, mer vet jag inte!
 
D

Deleted member 4971

Guest
När jag tänker efter fick jag samma mail. Det var väl Marshall som skickade ut lurarna och på det sättet fått mailen, men visst dom kanske inte borde skicka ut e-brev man inte signat upp sig för.
 

Llehs

Medlem
Jag är normalt väldigt restriktiv med vilken mailadress jag använder, beroende på motpart.

Spamfilter är bra, men bäst är ju om man slipper spam helt.
Det brukar funka med seriösa motparter.

Tyvärr gjorde jag misstaget att använda min prioriterade mail (fornamn@efternamn.se) för kontakter med SAS. Inte nån av slask-adresserna som jag använder för opålitliga företag.

Dumt.
 
Toppen