Senaste nytt

Skidåkning utgående från Milano Malpensa

jol

Medlem
Hej,
jag har idag bokat Köpenhamn - Milano över påsklovet (4-11/4) på SAS kampanjen.

Tanken är skidåkning för mig och familjen, totalt 5 personer.

Jag skulle vara mycket tacksam för tips på bra trevliga orter som man når hyfsat smidigt(<250 km ca) från Malpensa.

Någon som har koll på ungefärlig kostnad på transfer? Och kanske tips på trevligt boende.
 

ejm

Medlem
Hej,
jag har idag bokat Köpenhamn - Milano över påsklovet (4-11/4) på SAS kampanjen.

Tanken är skidåkning för mig och familjen, totalt 5 personer.

Jag skulle vara mycket tacksam för tips på bra trevliga orter som man når hyfsat smidigt(<250 km ca) från Malpensa.

Någon som har koll på ungefärlig kostnad på transfer? Och kanske tips på trevligt boende.


Ända vinterorten i Italien som jag besökt är Cervinia. Otroligt trevligt med fin skidåkning med möjlighet att ta sig över på Schweiziska sidan. http:\\www.cervinia.it


Vi bokade en hyrbil vilket visade sig vara mer eller mindre samma kostnad. Går dock att att lösa det via publika transportmedel, tror att det var byte som krävdes på vägen.
 

Palazzi

Medlem
Champoluc och/eller Cervinia som gäller inom det avståndet. Tillsammans utgör de ett av världens största skidområden. Finns mindre orter närmre, men ingenting jag skulle välja för semestern. 17-18mil med bil tror jag.

Ingen idé att försöka med tåg - hopplöst många byten. Bussar kan finnas, men hittar ingen info om det.
Hyrbil vid Malpensa, följa A5 norrut...

Föredrar själv Cortina ( de andra är också bra), men det är långt från Milano. Nära Innsbruck snarare...
 

henrik l

Medlem
Tror att det ligger inom din radie, Engadin i Schweitz, där bl a St Moritz ligger. Kanske inte superbilligt men trevligt. Jobbade där som länglärare under tre vintrar i slutet av 80-talet.
 
Toppen