Senaste nytt

Resa ensam på affärsresa - var äter du middag?

Jag läste på Condé Nast Traveler att genomsnittliga affärsresenärer i USA föredrar snabbmatskedjor när dom reser ensamma. Starbucks och McDonalds ligger i topp följt av Subway.

Det kan kännas lite konstigt att gå ut själv på finrestaurang; även på hotellet kan det ibland kännas lite konstigt. Helt klart en social fobi.

Hur gör du? Affärsresa och ensam i en storstad. Var äter du?

Läs Condé Nast artikeln här:
Business Travelers Keep Going to Super Boring Restaurants. Here’s the Solution. - Condé Nast Traveler

(artikeln speglar tydligt amerikansk syn på vad som är bra)
 

agehall

Medlem
Reser man ensam blir det ofta McD eller liknande alt handla hem mat i en vanlig matvarubutik och ta med hem till hotellet. Beror även lite på vilka möjligheter man har att laga mat själv.
 
I Sverige och Norge bor jag ofta på Scandic och brukar ta med en sallad eller smörgås till rummet. Försöker jobba så mycket som möjligt så man kan komma hem så fort som möjligt när man reser solo.

Bor jag på andra hotell brukar jag faktiskt undvika hotellrestaurangen (även om iPAD kan vara nog så trevligt sällskap) och istället försökta ta en promenad och stanna till på något enklare "snabbmatsställe" försöker undvika burgar och pizzaställen men hamnar ofta på salladsbarer eller asiatiska ställen, gärna sushi. Skulle säga att det är 50/50 mellan att äta där och ta med till hotellet.
 

Delayed

Medlem
Pubmat och enklare ställen är nog vanligast. Snabbmat kan det även bli. I princip aldrig någon "fin" restaurang ensam.
 

El0

Medlem
Oftast blir det pubmat, men det händer att det blir något enklare som McD också ... :)
Gillar att prova nya rätter men det är inte alltid man har tid att gå runt och leta en bra restaurang tyvärr..
 

Dr. Miles

Expert
Ofta på lokala restaurang/matsal/försäljningsvagn beroende på landet jag besöker.
Det händer också att köpa matlåda från restaurangen/butiken i närheten av hotellet och äter i rummet.
 

henrik l

Medlem
Beror på var man bor, i princip aldrig snabbmat. Men har helt klart inget emot med att äta en god måltid oavsett prisivå med "me, myself and I" och gärna i sällskap med lite intressant läsning.
 

fmansson

Medlem
Ofta en lösviktsallad från ngt ICA eller Coop inom Sverige. Alternativt McD om det krisar. Utomlands ofta något asiatist ställe, finns överallt men även roomservice emellanåt.
 
Toppen