Senaste nytt

[Economy class] Sverige-Asien/Nordamerika/Australien T/R, Finnair, fr 3.540 SEK inkl.

Dr. Miles

Expert
Den här reklambrev kom idag. Det är ungefär samma som tidigare fast tillåter stopover för längre destinationer.
Specialerbjudanden till Asien, Australien och Nordamerika – flyg från 3 540 SEK

Mycket bra pris till Kina, Singapore och Hong Kong
Priserna gäller avresa från: Stockholm/Göteborg/Norrköping/Skellefteå/Umeå.

[Economy class] Stockholm/Göteborg/Norrköping/Skellefteå/Umeå-Asien/Nordamerika/Australien T/R, Finnair, fr 3.540 SEK inkl. skatter

STO/GOT/NRK-PEK/SIN T/R
Flygbolag: AY(Finnair)
Kabinklass: Economy
Bokningsklass: W eller O
Fare basis: WCMP10SE eller OCMP10SE
Pris:alla priser är inkl. skatter

  • Bangkok: 5 340 SEK
  • Singapore: 4 890 SEK

  • Peking: 3 540 SEK
  • Chongqing: 4 490 SEK
  • Shanghai: 3 990 SEK
  • Hongkong: 3 990 SEK

  • Delhi: 3 870 SEK

  • Bali: 7 190 SEK
  • Ho Chi Minh City: 6 290 SEK
  • Koh Samui: 6 490 SEK
  • Kuala Lumpur: 6 290 SEK
  • Taipei: 5 990 SEK

  • Nagoya: 5 690 SEK
  • Osaka: 5 590 SEK
  • Seoul: 4 990 SEK
  • Tokyo: 5 350 SEK

  • New York: 3 690 SEK
  • Toronto: 4 690 SEK

  • Melbourne: 9 250 SEK
  • Sydney: 8 850 SEK

Min/Max stay: 7 dagar eller natten mellan lördag och söndag/1 månad
Förköpskrav: 7 dagar
Måste köpas senast: 2012-JAN-26
Gilltig för resa mellan:
Reseperiod vid avresa från Stockholm eller Göteborg:
  • Peking, Hong Kong och Shanghai, 1 februari–12 mars 2012;
  • Chongqing, 9 maj–30 november 2012;
  • Delhi, 1 mars–31 juli 2012;
  • Nagoya, Osaka, Seoul och Tokyo, 13 januari–31 maj 2012;
  • New York, 13 januari–22 juni 2012;
  • Toronto, 24 maj–22 juni 2012;
  • alla andra destinationer, 13 januari–30 juni 2012.

Reseperiod vid avresa från Norrköping eller Skellefteå:
  • Peking, Nagoya, Osaka, Shanghai, Seoul och Tokyo, 13 januari–31 maj 2012;
  • Hong Kong, 1 februari–30 juni 2012;
  • Chongqing, 9 maj–30 november 2012;
  • Delhi, 1 mars–31 juli 2012;
  • New York, 13 januari–22 juni 2012;
  • Toronto, 24 maj–22 juni 2012;
  • alla andra destinationer, 13 januari–30 juni 2012.

Stopover: Bali, Ho Chi Minh City, Koh Samui, Kuala Lumpur, Melbourne, Sydney och Taipei: en stopover i varje riktning tillåts utan extra kostnad
Alla andra destinationer: Stopover tillåts inte.
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Routing: Stockholm/Göteborg/Norrköping/Skellefteå/Umeå-(AY)-Helsinki-(AY)-Asien/Nordamerika/Australien

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
AHO: Jag vill till att börja med ge tummen upp och tacka för allt trevligt du postar i deals, är säker på att det uppskattas av många!

Vet dock inte om det bara är lilla jag men för oss som bor i södra Sverige är Köpenhamn huvudflygplatsen och jag upplever att den ofta glöms bort på många sajter. Man måste t.ex. besöka lufthansa.dk istället för .se för att få deals för Köpenhamn och nu t.ex. med denna Finnair-dealen kan jag hitta något väldigt snarlikt på Finnairs danska sida: current issue5 - Finnair

Är det så att de deals som kommer upp med avresa från CPH vid kampanjer som dessa (Finnair, Lufthansa osv..) ofta är väldigt annorlunda från CPH än från t.ex. GOT/STO eller finns det någon annan aspekt som jag missar? :) (eller är vi skåningar helt enkelt bara utfrysta, hehe...)
 

Dr. Miles

Expert
Vet dock inte om det bara är lilla jag men för oss som bor i södra Sverige är Köpenhamn huvudflygplatsen och jag upplever att den ofta glöms bort på många sajter. Man måste t.ex. besöka lufthansa.dk istället för .se för att få deals för Köpenhamn och nu t.ex. med denna Finnair-dealen kan jag hitta något väldigt snarlikt på Finnairs danska sida: current issue5 - Finnair

Är det så att de deals som kommer upp med avresa från CPH vid kampanjer som dessa (Finnair, Lufthansa osv..) ofta är väldigt annorlunda från CPH än från t.ex. GOT/STO eller finns det någon annan aspekt som jag missar? :) (eller är vi skåningar helt enkelt bara utfrysta, hehe...)

Jag antar att det är pga Köpenhamn är ett annat land och använder annan valuta.
Det är bara Ryanair som blandar ihop Köpenhamn och Malmö...
 

Gnopps

Medlem
Är det så att de deals som kommer upp med avresa från CPH vid kampanjer som dessa (Finnair, Lufthansa osv..) ofta är väldigt annorlunda från CPH än från t.ex. GOT/STO eller finns det någon annan aspekt som jag missar? :) (eller är vi skåningar helt enkelt bara utfrysta, hehe...)
Så länge som flygbolaget flyger till alla städer brukar priset vara i stort sett samma från Köpenhamn, Göteborg, Oslo och Helsingfors som från Stockholm. Undantag gäller förstås. Exempelvis kommer inte Finnairs kampanjer från Skandinavien gälla med avresa från Helsingfors.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har de publicerat liknande deals.

Specialerbjudanden till Asien - Finnair - Sweden

[Economy class] Sverige-Asien/Nordamerika/Australien T/R, Finnair, fr 3.790 SEK inkl. skatter

Flygbolag: AY(Finnair)
Kabinklass: Economy
Bokningsklass: W eller O
Fare basis: WCMP10SE eller OCMP10SE
Pris:alla priser är inkl. skatter

  • Beijing: 4 490 SEK
  • Chongqing: 3 790 SEK
  • Shanghai: 4 790 SEK
  • Hongkong: 4 790 SEK

  • Bangkok: 4 790 SEK
  • Singapore: 5 190 SEK

  • Delhi: 4 590 SEK

  • Nagoya: 5 490 SEK
  • Osaka: 5 490 SEK
  • Seoul: 4 990 SEK
  • Tokyo: 5 190 SEK

  • Miami: 5 390 SEK
  • New York: 4 590 SEK

  • Bali: 7 590 SEK
  • Ho Chi Minh City: 6 490 SEK
  • Langkawi: 8 490 SEK
  • Manila: 6 790 SEK
  • Sapporo: 7 890 SEK
  • Taipei: 6 390 SEK

  • Sydney: 9 290 SEK
Min/Max stay: 7 dagar eller natten mellan lördag och söndag/1 månad
Förköpskrav: 7 dagar
Måste köpas senast: 2012-OCT-28
Stopover: Bali, Ho Chi Minh City, Langkawi, Manila, Miami, Sapporo, Sydney och Taipei: en stopover i varje riktning tillåts utan extra kostnad
Alla andra destinationer: Stopover tillåts inte.
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
 

Jonas C

Medlem
Om man skriver upp sig till AAdvantage Platinum Challenge för 200 USD, så ger en resa till Sydney närmare 40 000 Miles, samt de 10 000 EQP som krävs för att behålla statusen resten av året. Jag antar att dessa räcker gott och väl till en resa i F mellan Europa och Indisk sub-kontinent?
 
Toppen