Landade nyligen på OSD och hade bokat en delad flygtaxi till centrum i samband med att jag bokade flygbiljetten för ett antal veckor sedan. Inga bilar fanns på plats efter bagagets ankomst, runt 20-30 andra väntade och det tog nästan 30 min efter efter landningstid innan min bil kom. Den var dessutom "överbokad", precis som alla andra bilar vid den tidpunkten. Fyra pax istället som utlovade max tre. Rejält trångt i baksätet.
Enligt chauffören har Flygtaxi i Östersund inte tillräcklig kapacitet och detta problem med långa väntetider och överbokningar kommer, enligt honom, troligtvis att fortsätta lång tid framöver. Just den här taxin hade fått besked om att hämta på flyget 15 min efter att planet landat!
Jag kontaktade Flygtaxis kundtjänst och fick svaret att det denna kväll var "fem bilar som av olika anledningar inte var ute på sitt pass just den tiden" och att det var "två olika plan som landar samtidigt". Dessutom var det "problem med mobiltäckningen i Östersund som påverkar vårt trafikledningssystem vilket sätter en stor press på personalen i beställningscentralen som med kort varsel fick planera om för att försöka se till att alla kunder skulle få en bil och komma från flygplatsen".
Dålig bortförklaring anser jag. Det landar två plan (från BMA och ARN) i princip samtidigt varje kväll, denna kvällen var inget undantag. Om jag bokat min Flygtaxi veckor i förväg, borde man då inte redan veta att det finns passagerare att hämta och se till att bilar är på plats i tid, alternativt inte acceptera bokningarna om man inte har kapacitet?
Vid ankomst centrum orkade taxichauffören inte ens kliva ur bilen för att hjälpa till med få ur väskorna. Att rota runt i en bagagelucka i störtregn för att hitta rätt bland åtta resväskor slängda huller var inte direkt kul. När jag till slut baxat ut väskorna ser jag flygbussen passera förbi. Jag skulle ja valt den istället, lika snabb men både bekvämare och rejält billigare.
Vad har ni för erfarenhet av Flygtaxi? För mig blir det buss eller egen bil framöver.
Enligt chauffören har Flygtaxi i Östersund inte tillräcklig kapacitet och detta problem med långa väntetider och överbokningar kommer, enligt honom, troligtvis att fortsätta lång tid framöver. Just den här taxin hade fått besked om att hämta på flyget 15 min efter att planet landat!
Jag kontaktade Flygtaxis kundtjänst och fick svaret att det denna kväll var "fem bilar som av olika anledningar inte var ute på sitt pass just den tiden" och att det var "två olika plan som landar samtidigt". Dessutom var det "problem med mobiltäckningen i Östersund som påverkar vårt trafikledningssystem vilket sätter en stor press på personalen i beställningscentralen som med kort varsel fick planera om för att försöka se till att alla kunder skulle få en bil och komma från flygplatsen".
Dålig bortförklaring anser jag. Det landar två plan (från BMA och ARN) i princip samtidigt varje kväll, denna kvällen var inget undantag. Om jag bokat min Flygtaxi veckor i förväg, borde man då inte redan veta att det finns passagerare att hämta och se till att bilar är på plats i tid, alternativt inte acceptera bokningarna om man inte har kapacitet?
Vid ankomst centrum orkade taxichauffören inte ens kliva ur bilen för att hjälpa till med få ur väskorna. Att rota runt i en bagagelucka i störtregn för att hitta rätt bland åtta resväskor slängda huller var inte direkt kul. När jag till slut baxat ut väskorna ser jag flygbussen passera förbi. Jag skulle ja valt den istället, lika snabb men både bekvämare och rejält billigare.
Vad har ni för erfarenhet av Flygtaxi? För mig blir det buss eller egen bil framöver.