Senaste nytt

SAS och AMEX lanserar tre nya kortnivåer - med en ny Elite-nivå för frekventa resenärer

Jacob

Medlem
Elite-kortet är nog den mest intressanta. Det ger förutom bättre poängintjäning även automatiskt EuroBonus Silver och dessutom får man en andra 2-4-1-voucher när man handlat för 300.000 kr.

Poängen kan inte bara användas på SAS-flyg utan även på Star Alliance och jag har fått bekräftat att första klass går fint, så klart förutsatt att man hittar tillgänglighet för två personer.

SAS och American Express lanserar nytt kreditkortsprogram - med ny Elite-nivå för frekventa resenärer - BusinessClass.se
 

Dr. Miles

Expert
Alltså:
Premium kort (dagens SAS EuroBonus Amex) ger en 2-4-1 voucher vid 150.000 SEK spend som gäller:
*för alla Star Alliance partners flygnimgar
*för även i First class, mixad kabinklass är tillåten

Elit kort
*man får 20.000 SAS EuroBonus statuspoäng
*man kan få upp till två 2-4-1 voucher. En vid 150.000 SEK, den andra vid 300.000 SEK.
 

Jacob

Medlem
Har ni några specifika frågor kring de nya korten som inte framgår i artikeln, skriv en kommentar i tråden så ska jag se om jag kan få ytterligare klarhet.

Jag pratade igår med kvinnan på SAS som är ansvarig för avtalet med American Express och hon hjälper nog till med ytterligare svar om det finns frågor.
 

Thornado

Medlem
Mycket intressant.

Fick du någon information om det kommer att gå att byta från sitt "vanliga" Amex till Elite redan 1 nov och om det är öppet för alla eller om det kommer att vara "invitation only".
I år skulle jag med lite god vilja klara av att komma över 300k i spend, vilket jag inte gör varje år, så vore onekligen trevligt att få möjligheten att plocka ut en andra voucher.
 

NiNE

Medlem
Mycket intressant att man får 20.000 statusgrundande poäng med Elite! Det gör Elite betydligt mer intressant för mig.
 
+1 på @Thornado samt om det är by invitation only om det finns någon riktlinje om hur frekvent resenär man måste vara samt hur mycket man måste använda kortet? Dvs snackar vi i nivå med Pandion?
 

Anfield

Medlem
Jag som inte har skaffat något Amex kort kommer skaffa ett Elite när det blir möjligt !

Är det kaländer år på dom där 150 samt 300 ? min fråga är om det är från 1/1-2015 som jag ska börja samla in mina 150 samt 300 ?

ha en toppen fredag
 

drW

Medlem
Undrar hur det fungerar tillsammans med Amex Platinum innehav. Får man på Elite fortsatt bara motsvarande Premium rabatt på årsavgiften dvs 1000kr eller blir rabatten större? Dvs kan man lägga till ett SAS Amex Elite till sitt Platinum gratis? För 1000kr, 2000kr, 3000kr? Skulle det vara gratis skulle Amex platinum bli bra mycket mer attraktivt!
 

CharlieK

Medlem
"När årsavgiften är betald tjänar man även 20.000 EuroBonuspoäng, dessa är statusgrundande och räknas in för att uppnå högre status i EuroBonus men kan däremot inte användas i utbyte mot exempelvis en bonusresa"

Enligt min tolkning så innebär det att så länge man har kortet får 20k statuspoäng varje år (som endast ger status och ej går att använda) och därmed endast 30k till guld, och 80k till diamond? Stämmer det? I så fall är det riktigt positivt!
 
Toppen