Senaste nytt

En resa till SAS Eurobonus Guld i bilder del 4/5

Magnus_K

Medlem
Hej Alla BC-vänner,

Nu är del 4/5 av gjord.
Idag var minst sagt en väldigt händelserik dag :)
Dagen börjar på Arlanda ca 06:50 (hade @agehall varit där så hade jag fått nackskott :) ).
Jag har är ingen morgonmänniska märkte jag idag när jag glömde packa upp min PC och fick gå tillbaka och ta upp den och skicka tillbaka den igenom röntgen :)

Planet till Köpenhamn gick som det skulle 07:40 och landade enligt tidtabell.
Vi landade på B5 och jag orkade inte traska hela vägen till Guld loungen så idag fick det bli Priority Pass loungen. Knappt något folk men fick en kass bild (skyller på att jag var trött fortf).

När vi gick ombord på samma gate och plan så blev det som vanligt ett positivt bemötande från personalen så man i stort sett satt på samma plats från CPH-NCE.
Tiden gick och sedan ropar kaptenen ut att vi kommer bli delayed pga byte av ett däck ca 1h.
Service personalen som fixade det kom in helt svettig och stressad men då tar sig ändå Steward:en sig tid att bjuda på ett glas juice till killen vilket jag såg som en skön gest! Har jag suttit där i 1h så värmer det bara hjärtat att ser hur personalen tog han om killen som gjorde att vi kom iväg - BRA SAS!!

Med tanke på att vi tappade en timme så betyder detta snabbt att jag inte kommer klara komma hem med min flight till ARN från CPH på hemvägen.
Vi landar i Nice och då tillråga på allt, hamnar vi utan gate och måste åka buss in till terminalen.
Då blev jag lite svettig men snabbt säger Stewarden att "Jag lovar dig Magnus att vi ska vänta på dig!"
Dörren till Cockpit var öppen och Kaptenen gör tummen upp!
Jag kör "trainspotting löpning" genom Nice flygplats :) lämnar kontraktet som jag åkte dit för och sedan springer jag mot gaten.
Ser en lång kö till gate:n, går förbi och tänkte fråga om min flight från CPH-ARN, då börjar ombordstiningen till bussen och jag tar första platsen i bussen :)
Jag var först ombord på planet efter min löpning genom flyplatsen, stewarden står på trappan och gör tummen upp och Kaptenen står ute i galley när jag kommer ombord och små skrattar och hälsar mig välkommen ombord igen!

När vi väl kommer till CPH så måste jag boka om min biljett till en senare avgång.
Då händer något lustigt att jag blev nergraderad (tänkte inte på det just då).
När jag kommer ombord på planet så får jag skylten SAS Go rakt upp i nyllet :)
Hell no tänkte jag men förstår att en flight kl 17:00 till Sthlm är full.
Snackar med Stewarden och rättsom det så har jag ett 3 sätte i SAS Go för mig själv och njuter av vin och choklad på nytt i halvliggande ställning :)

Det summerar dagens flygning :)

Magnus
 

Attachments

  • IMG_1153.JPG
    IMG_1153.JPG
    {memory} MB · Visningar: 366
  • IMG_1154.JPG
    IMG_1154.JPG
    {memory} MB · Visningar: 371
  • IMG_1155.JPG
    IMG_1155.JPG
    {memory} MB · Visningar: 380
  • IMG_1156.JPG
    IMG_1156.JPG
    {memory} MB · Visningar: 336
  • IMG_1157.JPG
    IMG_1157.JPG
    {memory} MB · Visningar: 325
  • IMG_1158.JPG
    IMG_1158.JPG
    {memory} MB · Visningar: 320
  • IMG_1159.JPG
    IMG_1159.JPG
    {memory} MB · Visningar: 315
  • IMG_1164.JPG
    IMG_1164.JPG
    {memory} MB · Visningar: 329
  • IMG_1165.JPG
    IMG_1165.JPG
    {memory} MB · Visningar: 339
  • IMG_1166.JPG
    IMG_1166.JPG
    {memory} MB · Visningar: 343
  • IMG_1168.JPG
    IMG_1168.JPG
    {memory} MB · Visningar: 356
  • IMG_1170.JPG
    IMG_1170.JPG
    {memory} MB · Visningar: 392
  • IMG_1171.JPG
    IMG_1171.JPG
    723,2 KB · Visningar: 327
  • IMG_1172.JPG
    IMG_1172.JPG
    {memory} MB · Visningar: 329
  • IMG_1174.JPG
    IMG_1174.JPG
    {memory} MB · Visningar: 319
  • IMG_1175.JPG
    IMG_1175.JPG
    {memory} MB · Visningar: 349
  • IMG_1178.JPG
    IMG_1178.JPG
    {memory} MB · Visningar: 353
  • IMG_1180.JPG
    IMG_1180.JPG
    {memory} MB · Visningar: 351
Hur funkar det rent praktiskt att boka en round-robin som du har där? Behöver du ringa till SAS och göra det över telefon?

Tänker att det kunde vara smidigt för milage runs och liknande att kunna boka ihop allt på samma bokning så man har mer skydd ifall något inte går som tänkt. T.ex. boka ARN-CPH-OSL-ARN på samma biljett (bara som ett exempel).
 

Magnus_K

Medlem
Hur funkar det rent praktiskt att boka en round-robin som du har där? Behöver du ringa till SAS och göra det över telefon?
Nej, du bokar via webben.

Tänker att det kunde vara smidigt för milage runs och liknande att kunna boka ihop allt på samma bokning så man har mer skydd ifall något inte går som tänkt. T.ex. boka ARN-CPH-OSL-ARN på samma biljett (bara som ett exempel).
Alla dessa resor har varit på samma bokning. Varför jag har två boarding pass beror på att en avgång var försenad så att SAS bokade om mig till en annan flight.
 
Alla dessa resor har varit på samma bokning. Varför jag har två boarding pass beror på att en avgång var försenad så att SAS bokade om mig till en annan flight.

Det var inte det jag menade, jag ska omformulera mig.

Säg att jag vill flyga ARN-OSL-ARN som en MR (kass MR jag vet, men vi leker med det.

Det enda sättet jag lyckas lösa det på är att boka två enkelbiljetter, en ARN-OSL, en OSL-ARN.

Det du har ovan är en biljett som går tillbaka från NCE igen med vändande flyg. Hur har du/företaget bokat den? Jag har inte lyckats få något sådan att funka utan att boka som två enkelresor (och då få dubbla boarding cards med stor, nästan garanterad, risk att missa flyget tillbaka).

Tänker att det kanske finns något annat webverktyg eller liknande som tillåter såna bokningar?
 

Magnus_K

Medlem
Har gjort Oslo flera ggr om kollar på att köra vändande där också.
Du bokar det som en vanlig biljett bara att sidan ibland kan tjafsa att det är för kort connection men oftast är det straight forward att boka.
 
Ah, jag har försökt boka det som en enkel resa med samma destination som ursprung, du verkar boka det som en tur och retur och bara välja lämpliga byten.

Då gick det mycket riktigt också, tack för det! :)
 
Toppen