Senaste nytt

Nya SAS American Express Premium Card

M.K

Medlem
Hej,

Jag har precis fått villkoren för nya SAS Amex kortet. Stora förändringar mest till det bättre!

Drar igenom dem kortfattat:

2-1 checken gäller nu i mixade klasser med hela Star Alliance, även enkelresor!
Checken gäller nu både intjänandeåret och året efter.
Extrakort utan extra kostnad där intjäningen går till Dig som huvudkortsinnehavare
Förbättrad poängintjäning på sas.se. Nu 30 extrapoäng per 100 kronor.

Något som är sämre då? Ja tyvärr sänks poängintjäningen i övrigt:

15 extrapoäng per 100 kronor på övriga inköp ( tidigare 20 extrapoäng).

Ställ gärna frågor om det är något mer ni undrar över.
 

mha321

Medlem
Jag fick den också. Över lag helt klart positivt.

Tror att 2-4-1 som gäller på *A väger upp färre poäng. Även om det hade varit väldigt trevligt om det t.ex. gällde för all "travel spend" och inte bara sas.se. Å andra sidan kan man ju lägga all annan travel spend på Diners och fortfarande få 20 :)

Det du missade i listan ovan är att 2-4-1 även kommer gälla Open Jaw, och också enkelresor (Open Jaw ser jag definitivt som intressant, enkelresor inte speciellt).

En annan flörändring är att vouchern kommer kunna användas under "intjänandeåret samt nästföljande kalenderår". Det borde fixa det där med att behöva ha speciell timing.

Framgår inte om alla svenska EB Amex blir Premium, eller om det kommer finnas flera nivåer. Vilket jag tolkar som att det borde gälla alla.
 

OliT

Medlem
Hurra! Just förbättringen av 2-4-1 till att gälla hela Star Alliance öppnar ju upp för en hel del roligare resor. Att nå upp till 150 000 med lite riktade inköp är ju inte så svårt. Dock minskar ju incitamentet att fortsätta handla efter 150 000 ytterligare med lägre poängintjäning.
 

Dr. Miles

Expert
Frågan är vad som gäller för befintlig vouchern.
Det logiska är att gamla regler (ej på Star Alliance flyg) gäller, men man kan hoppas att nya regeln gäller även för befintlig (outnyttjade) vouchern.
 

andy.c

Medlem
Frågan är vad som gäller för befintlig vouchern.
Det logiska är att gamla regler (ej på Star Alliance flyg) gäller, men man kan hoppas att nya regeln gäller även för befintlig (outnyttjade) vouchern.
Det står i brevet att en giltig och outnyttjad voucher gäller hela 2015. Dock står det inget om att den skulle omfatta Star Alliance.
 

OliT

Medlem
Jag ringde och snackade med Tallinn, som dock inte hade någon koll på regeländringarna än (vilket väl visserligen är naturligt). Skulle någon kunna ta en bild på brevet med nya infot? De ville nämligen få det vidarebefordrat, så skulle de återkomma med svar på om nuvarande vouchers går att applicera.
 
Toppen