Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

agehall

Medlem
Det finns en liten inneboende "Rätt ska vara rätt för-fan" i mig också, en sån där som bara ska ifrågasätta alla idiotiska och något mindre lyckade processer och rutiner.

Jo det var ju liksom det... Jag hade stoppat ner plånboken långt ner i datorväskan och var inte sugen på att gräva runt för att få fram ett plastkort som man kan skriva ut hemma bara för en SAS-anställd inte är läskunnig eller inte har fått rätt utbildning.

Det finns liksom inga praktiska orsaker till varför man ska visa sitt kort hos det egna bolaget imho. Det kan vara en annan femma om man är på en outstation och reser med 3dje part, men EBG på SAS.. Knappast...

Och varför har de inte utrustat människan med en vanlig scanner så hon kunde läsa av boardingkort på riktigt!?
 

SK

Medlem
Jag saknade återbetalning för en resa som avbeställdes för ca 1,5 månader sedan, strax före resan skulle utföras. Jag kontakta idag den 11:e sas för att höra varför jag inte fått någon återbetalning. Svaret jag fick var att utbetalning hade gjorts igår......luktar väldigt skumt att just dagen före jag hör av mig har pengarna utbetalats av dem, men det kan dröja 1-3 dagar innan jag får dem. Väldigt märkligt eftersom efter resan som ärendet gällde har jag avbokat ytterligare ett tiotal andra resor som jag redan fått tillbaka pengarna för ganska snabbt.

Just såna här ageranden gör mig upprörd, varför bara inte erkänna att det haft något fel eller ge någon förklaring istället för att ljuga om att de skickade pengarna igår, det tror jag inte en sekund på.....
 

Kricka

Medlem
Har hamnat i limbo mellan SAS Kundtjänst och Försäljningen/Eurobonus. Jag bokade
en T/R t USA med Lufthansa för EB-poäng. På långsträckan hem fanns ingen plats i
Business så jag sa ok till att åka Economy (övriga i familjen åker i Business på samma
flight) den sträckan och betalar poäng (110 k) för Business hela biljetten. När jag får
biljetten ser jag att agenten bokat mig i Economy även sista sträckan och ber henne
att ändra detta varpå jag avkrävs 150:- i ombokningsavgift. Hon kan inget göra och
inte heller hennes supervisor utan jag hänvisas till Customer Care som efter någon
vecka (snabbt !) hör av sig och säger att de bara sysslar med kompensation EFTER
resan och jag därför bör kontakta försäljningen.. Man lite trött när de inte förstår !
150:- är inte mycket att bråka om men jag blir irriterad över att SAS inte kan stå för
de misstag de själva gjort !
 

SNIFF

Medlem
Kan muntra upp alla som har lite större problem än vad jag har, med den pizza jag fick serverad på ARN - MAD 13/10. (korspost från SAS MR-tråden).

Jag kallar det bifogade kollaget för "förväntningar som krossas av verkligheten".

IMG_5782.JPG
 

Mike@GOT

Medlem
Jag hoppas att @SNIFF skickade tillbaka det. Köper man något som ser ut som på bilden bör man inte förvänta sig att bli serverad något som man knappt kan gissa vad det är, tycker jag.
 
Toppen