Senaste nytt

Vad använder ni för bagagetag?

Thogge

Medlem
Hej,

Är lite nyfiken på vad ni använder för bagagetaggar och hur ni tänker kring bagagetaggar.
Skicka gärna en bild på taggen och motivera varför ni använder just den :)

Har ni tipps på andra bagagetaggar?

//T
 
Jag har inga taggar, det pga att någon av följande alternativ inträffar

1. Dom bortslitna efter ett par veckor om man har dom medföljande remmarna
2. Väskans handtag är demolerat när man använder Wire
3. När Wire används OCH väskans handtag har demolerats så blir väskan försenad( Den har väl fastnat någonstans i hanteringen...)
4. Dom gånger väskan har försvunnit av andra anledningar än 3 så har den aldrig varit till nytta ändå, ingen har nånsin ringt mig trots att telefonnumret har varit där.....

Min erfarenhet är att dom som jobbar med att transportera mina väskor kanske inte riktigt förstår vad den där bagagetaggen är till för......och isåfall är den onödig.... :rolleyes:

DÄREMOT: Har jag ett flertal taggar på mitt handbagage! BAra för att det är kul, BC tag mm.
 

ChabbeT

Medlem
Har BC-tagg på handbagaget + EBG-tagg eller airberlin tagg eller dynasty flyger tagg har nån gammal AF tagg som e utsliten. De andra blir snodda om man checkar in.
 

GOTATH

Medlem
Eftersom jag gillar taggar så blir det Bc-tagg i tyg och metall, EBG-, FBS- och A3G-tagg. Ibland festar jag till det med några Sas-taggar (Hello sunshine etc).
På det incheckade blir det ev någon EBG-tagg.
 

rvarttinen

Medlem
Här är några länkar till de taggar hustrun och jag har:
Bild på egen väska med BusinessClass taggar

URL="Bild på egen väska med BusinessClass taggar | Sida 9 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor"]Bild på egen väska med BusinessClass taggar[/URL]

Som du kan se så använder vi BC.se taggarna på kabinväskorna. Incheckat bagage så fick vi med några taggar i läder från affären (köpte några stycken väskor på ett bräde) och de har fungerat mycket bra. Tyvärr är det nog svårt att se på bilden. De blir smutsiga, men går inte sönder (peppar, peppar!). Däremot har jag haft taggar i aluminium, men dessa har knölats till redan på första resan och fåtts skickas i återvinningen ... tycks mig som om naturmaterial tål resorna bäst ... :)
 

Brandten

Medlem
Sökte på bagagetag och hittade denna från 2014...

Eftersom jag inte har en BC tag trots att jag beställde det förut (?!) så får jag nöja mig med dessa.

0315d6397b3e03f41ae2c13bcd564457.jpg
 

Valley

Medlem
Hade en tjusig Cargo Lux-Tagg på väska stor, som tyvärr AA lyckades totalskrota. Hur man i hela hälleflundran kan krossa en bagagetagg ?
Nu får den ersättas med den BAEC-taggen som lyckligtvis dök upp i brevlådan.
På väska kabin har jag en BC-Tagg
 
Toppen