Senaste nytt

Seat maps för nya Boeing 747-400 utan First

Jonas C

Medlem
Lufthansa har nyligen släppt seat maps för Boeing 747-400 som ska konfigureras utan First Class.

Dessa flygplan kommer att få fully-flat stolar i Business Class, men märkligt nog kommer dessa att installeras i 2-3-2 konfiguration på main deck. Likaså kommer det finnas en liten Economy kabin strax bakom Business och därefter Premium Economy.

Är det bara jag som tycker att konfigurationen är konstig, och varför väljer man att installera en ny Business produkt med mittensäten?

http://www.lufthansa.com/mediapool/...=Boeing 747-400 Main deck (53 C/ 32 E/ 308 M)

http://www.lufthansa.com/mediapool/...z=Boeing 747-400 Upper deck (67 C/32 E/272 M)
 

Senator

Moderator
Nog en svår avvägning då den nya produkten kanske inte var optimerat för retrofit B747-400. På den med 53C talar vi om exakt 2 stolar som blir mittensäten..

Tyvärr får Lufthansa nu samma utmaning som BA har på vissa av sina B747-400or. En lägre klass mellan två högre klassar.
 

Jonas C

Medlem
Nog en svår avvägning då den nya produkten kanske inte var optimerat för retrofit B747-400. På den med 53C talar vi om exakt 2 stolar som blir mittensäten..

Tyvärr får Lufthansa nu samma utmaning som BA har på vissa av sina B747-400or. En lägre klass mellan två högre klassar.

Antar att den lilla Economy kabinen inte existerar på versionen med 67 Business stolar. Men då blir det ju förstås fler mittensäten…
 
Underligt at man vælger at lave 2 rækker med 2-3-2. På den positive side er der sikkert nogle selskaber af 3 pax der vil sætte pris på dem - ex forældre + 1 barn etc...
 
Jag funderar på att köpa en paid F till SFO i Juni 2015. Är det helt kört med 744 kabinerna då?
Skulle gärna uppleva det en gång till innan de går i graven.
 

Senator

Moderator

Jacob

Medlem
Lustigt att det är 2-3-2 i business class, är det verkligen nya business class? Eller är det något helt nytt på gång?

Jag åkte i nya business class förra veckan på en Boeing 747-8 (retur från Washinton efter premiärflygningen i premium economy, sitter faktiskt och skriver på rapporten precis just nu) och där är det 2-2-2 på nedervåningen i huvudkabinen.

Det ser också ut som båda stolarna vid fönstren är riktade mot fönstret, i produkten idag är de placerade i ett V-format. Sitter man vid fönstret tittar man naturligt in mot kabinen, inte mot fönstret.
 

Jonas C

Medlem
Lustigt att det är 2-3-2 i business class, är det verkligen nya business class? Eller är det något helt nytt på gång?

Det ser också ut som båda stolarna vid fönstren är riktade mot fönstret, i produkten idag är de placerade i ett V-format. Sitter man vid fönstret tittar man naturligt in mot kabinen, inte mot fönstret.

Jag gissar på att man har lyckats klämma in en extra stol per rad genom att göra fönsterparen H-formade. Det bör nog uppskattas av folk som inte reser med en partner.
 
Toppen