Senaste nytt

Vad ger bästa USA-upplevelsen på en vecka

Trox

Medlem
Hej!

Jag lyckades boka 2-4-1 i C till New York två veckor i slutet a Juni 2015 och gav resan i födelsedagspresent. Jag känner att två veckor i NY blir lite för mycket.

Min tanke är att spendera ett par dagar i NY i början, men att sedan göra något annat under en vecka och sedan avsluta med några dagar i NY igen.

Vad är bäst för att få ut det mesta av vistelsen? Jag hyr gärna bil och åker runt, men vill samtidigt inte sitta 8 timmar per dag bakom ratten. Ressällskapet uppskattar inte flygande som jag, så ska det flygas så bör det inte vara mer än ett par legs.

Jag kan tänka mig SEA till SF eller SF till LA på västkusten. Vad hinner man på ca en vecka om man inte bara vill sitta i en bil?

Finns det någon bra motsvarande rutt på östkusten?
 

chazzie

Medlem
En helt personlig preferens (och förmodligen kommande resa någon gång) är att åka runt i New England. Juni är en perfekt tid, sommar men ändå inte mitt i jänkarnas kringåkande om jag förstått rätt. En snabb "loop" skulle kunna vara denna: https://goo.gl/maps/fto4O (ca 12 mil/dag i snitt)

Det beror så klart på vad ni är ute efter, åker man lite söderut från NYC kommer man på många roliga ställen också, åtminstone i stadsväg. New York, USA till New York, USA - Google Maps (ca 6,5 mil/dag i snitt). Philiadelphia har mycket att erbjudad en historieintresserade, medan Atlantic City är östkustens Vegas samt det finns möjlighet att stanna i någon av de pittoreska föredetta jetset-resorterna efter Jersey-kusten, även om några nog fått en rejäl omgång av Sandy... Finns tid och möjlighet rekommenderas varmt ett stopp på Federici's Pizza i Freehold, NJ.

Hoppas det gav lite inspiration =}
 

Trox

Medlem
En helt personlig preferens (och förmodligen kommande resa någon gång) är att åka runt i New England. Juni är en perfekt tid, sommar men ändå inte mitt i jänkarnas kringåkande om jag förstått rätt. En snabb "loop" skulle kunna vara denna: https://goo.gl/maps/fto4O (ca 12 mil/dag i snitt)

Det beror så klart på vad ni är ute efter, åker man lite söderut från NYC kommer man på många roliga ställen också, åtminstone i stadsväg. New York, USA till New York, USA - Google Maps (ca 6,5 mil/dag i snitt). Philiadelphia har mycket att erbjudad en historieintresserade, medan Atlantic City är östkustens Vegas samt det finns möjlighet att stanna i någon av de pittoreska föredetta jetset-resorterna efter Jersey-kusten, även om några nog fått en rejäl omgång av Sandy... Finns tid och möjlighet rekommenderas varmt ett stopp på Federici's Pizza i Freehold, NJ.

Hoppas det gav lite inspiration =}

Tack! Bra inspiration.
 

Senator

Moderator
Du kan väl beskriva lite vad du gillar göra: kultur, historia, strand, vandra, golf så kan vi komma med lite förslag som är anpassat efter intressen?
 

ACervin

Medlem
Hyr en bil kör ut på Long Island avnjut the Hamptons, fortsätt ut på nordvästra spetsen av Long Island ta bilfärjan över till New London. Via Mystic och Newport bilar ni upp till Boston med avstickare till Cape Cod och Marthas Vineyard. Personligen väldigt förtjust i den delen av USA. Alden shoe factory i Middleborough vet jag inte om man kan besöka, men går det så skulle jag göra det. Boston har mycket att erbjuda och Marblehead strax norr Boston är väldigt trevligt, speciellt om man gillar segling.
 

Trox

Medlem
Du kan väl beskriva lite vad du gillar göra: kultur, historia, strand, vandra, golf så kan vi komma med lite förslag som är anpassat efter intressen?

Jag vill se lite annat än det jag brukar se. Oftast är jag i NY, Miami eller SF. En vecka med en mix av städer och naturupplevelser vore nog det optimala. Historiska platser är absolut intressant. Golf har jag slutat med.

På kartan ser det inte ut att vara omöjligt att ta sig ned mot Florida med bil på en vecka utan att det bara blir bilkörning hela dagarna.
 

DrKlas

Medlem
På kartan ser det inte ut att vara omöjligt att ta sig ned mot Florida med bil på en vecka utan att det bara blir bilkörning hela dagarna.

Om du ska köra tillbaka till New York igen och inte vill köra för mycket så tycker jag att Florida verkar lite väl långt. Och då är jag ändå en person som har kört från Washington DC till Atlanta och tillbaka igen över en helg ...

Några blandade tips om du väljer att köra söderut.

Städer:

Annapolis
Washington DC
Savannah

Natur:

Assateague
Kitty Hawk
Shenandoah

Historia:

Monticello
Williamsburg

Jag hade kört längs kusten ner till Kitty Hawk, vänt uppåt nordväst ungefär mot Charlottesville, genom bergen upp till Front Royal för att sedan avsluta med DC och Annapolis. Då får du städer, stränder, landsbygd, berg och historia.
 

cbroxe

Medlem
Skulle vilja föreslå San Diego, som enligt mig är en fantastisk stad. Du skulle då kunna kombinera SD med Las Vegas och L.A. På så sätt blir det inte så mycket bilkörning, men du hinner med 3 häftiga städer, samt Grand Canyon om du skulle vilja det.

Ett annat bra förslag om man inte vill köra så mycket är att utforska North Carolina och South Carolina.
Flyg till Raleigh/Durham och kör till Outer Banks. Helt fantastiskt! Sen kan man köra neråt mot Myrtle Beach också. I North Carolina ligger också "en av världens vackraste bilvägar" den så kallade Blue Eidge Parkway. Blue Ridge Parkway - Home
 
Toppen