Senaste nytt

Halva priset i SJ 1 klass

Roger J

Medlem
SJ kommer köra sommarkampanj med halva priset i första klass 1 juli till och med 14 augusti. Man måste ange sitt Prio-nummer när man bokar för att få priset och man kan då maximalt boka 10 enkelresor under kampanjperioden.
Det finns inget på sidan nu, säljstart är imorgon 1 juni.

Finns ett erbjudande om halva poängkostnaden på alla menyer i bistron under sommaren också, vet inte om det gäller alla nivåer i Prio dock. Jag fick det i ett nyhetsbrev och har svart nivå.
 

Roger J

Medlem
Ha ha. Ja, det blir ju lika mycket resande som vanligt eftersom prio bygger helt på spendings och inte segment eller ombordklass-bonus och sådant vi är vana vid från flyget.
Men ut o åk bara. Första klass är ju skönare i alla fall.
 

Roger J

Medlem
Kampanjen kommer också betyda att man på vissa avgångar kommer få ett billigare pris i 1kl jämfört med 2kl...
 

Concorde

Founding Member
SJ sumpade sina chanser i denna familj efter att min mor kommit hem ca. 17 timmar försent efter en resa som skall ta strax över fyra timmar. Stockholm - Lund. Tåget gick 11. Kom hem vid 4 följande morgon.
 

Roger J

Medlem
Det intressanta är ju hur SJ hanterade det? Vad fick hon för information/hjälp/ersättning osv...
Sedan är det ju mer nice att bli fast i 1kl, för att återknyta till trådens ämne. :-9

PS. SJ kan i många fall inte göra så mycket åt förseningar eftersom de, precis som andra operatörer, är utlämnade åt Trafikverket. Men operatören kan ju hantera situationer olika proffsigt gentemot resenärerna...
 

Concorde

Founding Member
Inga ersättningståg eller bussar kom som utlovat samt ytterst lite information från SJ, var dom stora felen. Som vanligt alltså.
 

Jacob

Medlem
Finns ett erbjudande om halva poängkostnaden på alla menyer i bistron under sommaren också, vet inte om det gäller alla nivåer i Prio dock. Jag fick det i ett nyhetsbrev och har svart nivå.
Jag har också fått det, så verkar inte vara unikt för svart nivå.

Halva poängpriset i bistron

En fräsch sallad eller en god varmrätt? Oavsett vad du är sugen på betalar du bara halva poängpriset på utvalda menyer i bistron hela sommaren. Dryck ingår och du kan välja mellan läsk, vatten, öl eller vin. Dra bara ditt SJ Prio-kort så får du din medlemsrabatt.
 

Jacob

Medlem
Inga ersättningståg eller bussar kom som utlovat samt ytterst lite information från SJ, var dom stora felen. Som vanligt alltså.
Jag var faktiskt väldigt imponerad av SJ under askmolnet för ett år sedan när SJ på bara några få timmars varsel lyckades skrapa fram båda extra tåg och extra personal och gjorde att jag kom hem bara fåtal timmar senare än jag skulle gjort med flyget.
Jag gav faktiskt en eloge till personalen ombord hur de lyckats hantera den svåra situationen, vilket var uppskattat.

Men låt oss hålla oss till ämnet nu.
 
Toppen