Senaste nytt

2 vuxna + 1 barn i Singapore och Hongkong i mars/april?

Maja

Medlem
Söker efter hotell för mig, maken och den då snart 6-åriga dottern. Har dock svårt att hitta hotell som erbjuder sängar för oss alla tre. Har ingen lust att ligga alla tre i en dubbelsäng.

Söker ett hotell med wifi, minst 4-stjärnigt, gärna med en bra frukostbuffé, men det är inget absolut måste.

Vi gillade Marina Mandarin när vi var i Singapore på bröllopsresa 2006, men mycket har hänt sedan dess så har ni bättre förslag så tar jag tacksamt emot dem.

Royal Plaza Hotell, (Hong Kong Family Hotel in Kowloon - Royal Plaza Hotel Hong Kong), verkar fixa sängalternativet för oss och verkar ha hyfsade betyg. Någon som har någon erfarenhet härifrån? Bättre tips?

Generellt vill jag ha tips på vart tusan jag ska söka för att hitta hotell när man reser med 1 barn. Har hittills stött på ganska många hotell som har maxgräns på 2 personer per rum.

Ungefärlig tidsplan är just nu att vi är i Singapore 14-17 mars och Hong Kong över påsk = 3-8 april.

Tack på förhand för alla tips och råd vi kan få! :)
 

Dr. Miles

Expert
Hur gammal är er barn?
Generellt tycker jag att Singapore är mer barnvänligare än Hong Kong, speciellt om barnet går fortfarande i barnvagn eller i sulky.
 

Fredrik

Medlem

Kricka

Medlem
När man söker hotell resp. vill boka via Internet så visas inte alltid alla
alternativ. Jag kollade t.ex. Hilton Beijing under våren för att ta med
min dotter men ingen möjlighet. När jag skickade ett mail till hotellet
fixade de ett stort rum med extra säng, dessutom till ett bättre pris.
Jag har inte något bra tips vad gäller hotell i SIN/HKG men när du
hittar ett hotell som verkar bra, prova att kontakta dem.
 

Maja

Medlem
När man söker hotell resp. vill boka via Internet så visas inte alltid alla
alternativ. Jag kollade t.ex. Hilton Beijing under våren för att ta med
min dotter men ingen möjlighet. När jag skickade ett mail till hotellet
fixade de ett stort rum med extra säng, dessutom till ett bättre pris.
Jag har inte något bra tips vad gäller hotell i SIN/HKG men när du
hittar ett hotell som verkar bra, prova att kontakta dem.

Får göra så. Tycker det är märkligt bara att dessa alternativ inte finns när man ens söker på hotellens egna hemsidor. Tack för tipset dock! :)
 

bjolib

Medlem
Vi bodde på Pan Pacific vid Marina Bay med en 5-åring och en 3-åring i vintras. Inga problem alls med barn och extrasängar.
Annars brukar jag kolla hotell på booking.com Brukar ha tydliga villkor ang.
barn på sin sida.
 

FF#1

Medlem
Känner igen problematiken när man har barn med sig, det är rätt vanligt att det inte går att ta med extrasängar i beräkningen när man bokar många hotel. Att ringa och fråga om det går att ordna brukar vara en bra ide.
 

Maja

Medlem
För helt enkelt göra en lista med hotellalternativ och sedan mail och fråga om extrasäng. Är så van med att boka allt via nätet och vi har mest varit i USA och där är det aldrig några problem.
 

Totopez

Medlem
Om man går in på hotellens egna hemsidor och kollar room amenities eller description står det ofta om man kan ha rollaways. Annars brukar jag kontakta hotellen via Facebook och får ofta snabba svar.
 
Toppen