Senaste nytt

First class + Business class med Qatar Airways - Inga poäng

eQGo

Medlem
Hej,

Flög Jubail - Doha, Doha - Shanghai den 10:e September i First respektive Business class.
Jag har Oneworld-medlemsskap i Finnair men har ännu inte fått några poäng.

Vet att Qatar nyligen blivit medlem i Oneworld, men de knappade in mitt medlemsnummer på båda resorna.

Någon som råkat ut för samma sak?
Kan jag förvänta mig att poäng kommer? Bör man efterregistrera poäng?
 

Ninjamasse

Medlem
Hur skedde bokning respektive inknappning? Jag bokade CPH-BKK via Doha genom Qatars sida och då hamnar ens Privelege club nummer som huvudnummer. Det räckte inte med att jag på flygplatsen fick inlagt mitt British Airways executive nummer påboarding passen, poängen hamnade hos Qatar timmar efter respektive flight ändå. Jag fick efterregistrera hos BA, en väldigt snabb process men ändå. Qatars tips till en annan gång var att ringa till dem innan resans start och få dem att ändra det.
 

eQGo

Medlem
Jag bokade via vår företagsresebyrå (Amex) och hade inga medlemsdetaljer med där.
Jag visade dock kortet vid incheckning som knappades in.
Ska försöka efterregistrera resorna hos Finnair.
Tack för svar.
 

agehall

Medlem
Din företagsresebyrå har alltså INGEN information alls om dina FFP? Risken finns ju alltid att de ville vara snälla och skapade dig ett konto hos QR...
 

eQGo

Medlem
Jag jobbar för ett dotterbolag utomlands, det är första gången jag använder resebyrån i Sverige, därav ingen information :)
 

eQGo

Medlem
När jag tittar där så innehåller den faktiskt mitt AY-nummer. Skumt! Kommer det hjälpa att efterregistrera?
 

agehall

Medlem
Bra! Isåfall så ska du nog ta och efterregistrera. Det bör fungera. Antagligen har det blivit något strul bara.
 
Toppen