Senaste nytt

Lokal BC-träff i Östersund 23/1

rob74

Medlem
Jag och Lonelyflyer tänker ses på Dalwhinnie, gemytlig krog med stort fokus på whisky, kl 18 på måndag 23/1. Blir det första mötet BC-kollegor emellan för oss båda, tror jag bestämt.
Om det är någon annan medlem i stan just då, så välkommen att höra av dig!

EDIT: Murphy är visst i farten och hade bokat alla bord till 20:30 en helt vanlig måndag. Så nu har jag ett bord först från ca 20:30.
 
Last edited:

joemume

Medlem
Östersund? ;-) Det är ju bara 40 mil till Umeå, men det är i längsta laget för en BC-träff utan att få flyga... :)
 

rob74

Medlem
Då har vi haft första träffen i Östersund. En tapper skara på hela två personer (dvs jag och Lonelyflyer) hade en trevlig stund med mat, öl och förstås mycket snack om flyg och resor. :)
Jag tog tillfället i akt att prova en tjeckisk whisky också. Alltid intressant att vidga vyerna med något lite ovanligare.

Tack för ikväll och väl mött nästa gång! :)
 
Last edited:

rob74

Medlem
rob74:27348 skrev:
Jag och Lonelyflyer tänker ses på Dalwhinnie, gemytlig krog med stort fokus på whisky, kl 18 på måndag 23/1. Blir det första mötet BC-kollegor emellan för oss båda, tror jag bestämt.

Inser faktiskt nu att detta inte riktigt stämmer för min egen del. Jag och Ola Brandborn träffades ju faktiskt i somras hos gemensamma bekanta i Stockholm.
Och det ska vi göra igen om någon vecka på en båt som tuffar runt i Karibien.
 

rob74

Medlem
Kul! Låter som ni hade en trevlig kväll.


Tjeckisk whisky har jag aldrig testat. Något att rekommendera?

Tyckte den var helt ok! Den hette Hammerhead och var på 40,7%. Minns dock inte vilken ålder det var. Den finns tydligen i en 21-årig utgåva, men av priset att döma (27 kr/cl) tror jag denna var yngre. De hade precis fått in den i sortimentet, så den stod inte med i whiskymenyn än.
 
Toppen