Senaste nytt

Angående diskussion om överfulla lounger och för många guldkortshavare

Dr. Miles

Expert
Jag startar en ny tråd för att slippa att upprepa samma sak i flera olika trådar.

Innlägg från: Större SAS-lounger på gång i Stockholm och Oslo
Effekten av gåvoguldkorten tror jag är högst marginell.
Ja, jag är trött på återkommande kommentar som t ex XXX delar ut guldkort med kornflakespaket eller Aegean guldkortshavare (eller så kallad "gratisguldkorts"havare) gör att loungerna blir fulla.

Återigen vill jag påpeka att det är bara vid rusningstider som på morgon och kväll som loungerna blir fulla och det kommer att vara i fortsättningen oavsett någon/några delar ut guldkort gratis eller inte.

De som inte kvalificerar sig till guldkort enligt befintliga reglerna reser de inte tillräckligt mycket därför de kommer att använda lounger sällan.
De som fyller upp loungerna är guldkortshavare och deras gäster samt First/Business/SAS Plus resenärer.
Vill ni minska trängsel så sluta att gästa din kollega, vän eller familj själv.
Att klaga på andra som är berättigade att använda loungen är knappast produktivt eller rätt.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Så ofta som jag besöker SAS lounger kan jag bara hålla med i det. Rusning morgon och eftermiddag, då brukar jag hålla mig borta. Men resten av dagen är det mer tomt och riktigt fridfullt.

Rätt kul i sammanhanget om SAS loungen i Göteborg, som jag alla gånger förutom en upplevt som rätt tom. Någon rusning när utrikes och inrikes gick ihop har då inte jag upplevt.
 
Jag startar en ny tråd för att slippa att upprepa samma sak i flera olika trådar.

Innlägg från: Större SAS-lounger på gång i Stockholm och Oslo

Ja, jag är trött på återkommande kommentar som t ex XXX delar ut guldkort med kornflakespaket eller Aegean guldkortshavare (eller så kallad "gratisguldkorts"havare) gör att loungerna blir fulla.

Återigen vill jag påpeka att det är bara vid rusningstider som på morgon och kväll som loungerna blir fulla och det kommer att vara i fortsättningen oavsett någon/några delar ut guldkort gratis eller inte.

De som inte kvalificerar sig till guldkort enligt befintliga reglerna reser de inte tillräckligt mycket därför de kommer att använda lounger sällan.
De som fyller upp loungerna är guldkortshavare och deras gäster samt First/Business/SAS Plus resenärer.
Vill ni minska trängsel så sluta att gästa din kollega, vän eller familj själv.
Att klaga på andra som är berättigade att använda loungen är knappast produktivt eller rätt.
 
SAS Plus giver adgang til indenrigsloungen i Terminal 4 på Arlanda. Mine oplevelser er også at det er denne lounge der er mest fuld. Loungerne i Terminal 5 kan da være fulde, men jeg har endnu ikke oplevet at det ikke var muligt at få en siddeplads.
 

NotRyan

Medlem
Vänster hand är den där tummen sitter till höger.... Jag skulle nog också föredra att peka med vänsterarmen åt vänster... Annars är ju SAS Lounge till höger sett från kundens synvinkel och draken pekar med sin vänstra hand.... :D
 

Jonas C

Medlem
Om man flyger på en Business biljett med SWISS eller Turkish och har guldkort inlagt så brukar de vinka in en till Business delen…
 
Toppen