Senaste nytt

Sofia på nya äventyr - Business Class och First Class till och från Sydney

Sofia

Medlem
Så var det äntligen dags! Dagen för den efterlängtade resan till Sydney för att träffa resten av klanen har tillslut kommit. Mr Sofias bror har sedan jag träffade honom senast gängat sig och i maj ploppade en liten tjej ut. Klart att man måste åka och hälsa på då!
Mr Sofia flyger dit från Indo och föräldrarna från England och för första gången på 3 år kommer klanen att vara samlad i ca 2 veckor. Senaste gången vi sågs var i Stockholm. Det gäller att ha en internationell familj!

Har jag verkligen packat och förberett allt? Ständigt samma frågor, och faktiskt samma svar - japp!

Efter att ha kört en svettig klass på SATS och cyklat hem i duggregnet var det bara att packa det sista och ta buss 53 till centralen (ja, jag duschade, man ska vara hel och ren när man reser!). Jag kommer verkligen att sakna den busslinjen när jag flyttar lite längre bort om ca en månad. Då blir det tunnelbanan istället...
Väl på flygbussen kom allt ikapp mig och jag somnade som en stock, skönt med en powernap :)

Eftersom jag givetvis redan checkat in på nätet tog bag-dropen minimalt med tid och jag kunde snabbt ta mig till Aurora-loungen som ligger över incheckningsområdet på Arlandas Terminal 2. Måste säga att loungen är en positiv överraskning, känns väldigt fräsch, gott om mat men inte mer än halvfull med folk. Den största trevligheten visade sig vara Sleepy Bulldog Pale Ale från Visby Bryggeri, på kran. Här kan jag sitta en stund till, skål! ;)
 

palmen

Moderator
Sleepy Bulldog på tapp är det bästa med loungen.
Skulle nog ranka det som den bästa öl man hittar på hela Arlanda (sällan det finns något roligt i vanliga barerna eller andra lounger).
 

Gurkan

Medlem
Sleepy Bulldog på tapp är det bästa med loungen.
Skulle nog ranka det som den bästa öl man hittar på hela Arlanda (sällan det finns något roligt i vanliga barerna eller andra lounger).

Håller helt med dig.
Var det inte SAS som skulle börja servera Sleepy Bulldog i business inom Europa med nya konceptet? Eller har jag blandat ihop/missförstått det?
 

Sofia

Medlem
Häpp! Då var man i vårt grannland i öster helt plötsligt!

Pushback on time trots ett sent inkommande plan och vi lyfte 16.41. Med extremt gynnsamma vindar (tom piloten lät förvånad) marschade vi över 1000 km/h med en Embraer och landade i Helsingfors 18.17, dvs fligthen tog inte ens 40 minuter. Hur som helst hann jag ta några tuggor av den oinspirerande mackan, dricka en kopp ljummet kaffe ur en snygg kopp samt sätta i mig en liten flaska champagne.Nicolas Foulliet (eller hur det nu stavas) är förvisso en enkel champagne men, till skillnad från många andra, passar den utmärkt till choklad. Och vad mer kan en flicka begära?

Väl inne i terminalen i Helsinki kom jag på att om man åker och hälsar på en bebis så måste man ha något med sig och vad passar då bättre än ett Mumin-troll? Sagt och gjort, en mumin-mamma är inhandlad och inslagen så bild på henne kommer senare. Kändes fel att köpa en Morran, även om hon är en personlig favorit. Hon ser faktiskt lite läskig ut även i mjukisdjursutförande ;)

Sitter nu i den fina fina loungen vid gate 22 och njuter av ett glas Prosecco. Boarding nu, tydligen. Skål på er!
IMG_4779.JPG
IMG_4780.JPG
 
Toppen